A román–magyar szállítási folyosó (RO-HU) kiépítése áll az FGSZ Földgázszállító Zrt. tízéves fejlesztési tervének fókuszában, a rendszerirányító frissített projektlistáját a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) már jóváhagyta.
A RO-HU elsősorban a fekete-tengeri, másodsorban a szárazföldi mezőkről érkező gáz fogadását és továbbítását szolgálná. Működése segítené a térség gázimportjának diverzifikálását, egyúttal bővítené az FGSZ, valamint a másik hazai rendszer-üzemeltető, a Magyar Gáz Tranzit Zrt. (MGT) tranzitlehetőségeit.
A RO-HU a 2010-ben üzembe helyezett Szeged–Arad vezetékhez kapcsolódó infrastruktúra – elsősorban a szadai és a gödöllői – fejlesztésével jönne létre.
Az első üteme már tart, ennek köszönhetően 2019. október 1-jétől évi 1,75 milliárd köbméteresre nő és kétirányúvá válik a két ország közötti szállítókapacitás.
Az évi 4,4 milliárd köbméter fekete-tengeri gáz szállítását lehetővé tévő második ütem indítása akkor kaphatja meg a zöld jelzést, ha a piaci szereplők előzetesen lekötik a román–magyar importkapacitás elvárt hányadát. Az erre vonatkozó kapacitásaukciót a kereskedők kérésére május 30-ig hosszabbították meg.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.