Nem jár káros versenyhatásokkal az, hogy a Tesco győri áruházának elektronikai üzletágát átveszi a Media Markt – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata. Az ügy előzménye, hogy a GVH egy korábbi eljárásban már engedélyezte, hogy a MediaMarkt 9 helyszínen (Budapest, Veszprém, Sopron, Baja, Esztergom, Szekszárd, Dunaújváros, Kaposvár, Tatabánya) üzemeltessen eladótéren belüli, úgynevezett shop-in-shop üzletet a Tesco-Global Áruházak Zrt. (Tesco) értékesítési helyszínein.
A jelen eljárás részeként készült részletes elemzés szerint a Media Markt piaci részesedése ugyan viszonylag magas a műszaki fogyasztási cikkek kiskereskedelmi értékesítésének győri piacán, azonban a tranzakció nem változtat ezen jelentősen.
Győrben több érdemi versenytárs is jelen van, emellett bizonyos fokú versenyt az online szereplők is támasztanak. A fogyasztók árérzékenyek, és választásukat ár-összehasonlító oldalak segítik.
A Media Markt már a tranzakciót megelőzően betelepült a győri Tesco áruházba egy rövid távú bérleti szerződés megkötésével,
ami nem járt a helyi fogyasztók számára hátrányos következményekkel (például az országosan alkalmazottnál magasabb árakkal). Mindezek figyelembevételével, az összefonódástól nem várhatóak káros versenyhatások.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.