A 777X program jelenleg is kisebb csúszással zajlik, mivel a Boeing sok erőforrását köti le a 737 MAX-ok újratervezése, illetve engedélyeztetése, emellett az újgenerációs 777-esek hajtóművével is műszaki nehézségei adódtak a gyártó General Electricnek. E
miatt a nagyobb, 9-es variáns idénre tervezett első felszállását a Boeing közlése szerint csak 2020 elején tarthatják meg, és várhatóan még abban az évben kereskedelmi forgalomba is állhat, a 8-as variáns pedig két évvel később kerülhet a légitársaságokhoz.
A 350 székes Boeing 777-8-asra kevés megrendelés érkezett, eddig mindössze 45-öt rendelt belőle az Emirates és a Qatar Airways.
Emellett a Boeing ezzel a típussal pályázott a Qantas Project Sunrise néven elhíresült kezdeményezésére, amelynek lényege, hogy ultra hosszú, 20-21 órás közvetlen járatokat indítanának Ausztrália és Európa, valamint az Egyesült Államok között.
A Qantas a héten közölte, a Boeing és az Airbus is beadta végleges ajánlatát, döntés még ebben az évben várható arról, hogy melyik típust választják.
Sajtóhírek szerint az Airbus a még szintén fejlesztés alatt álló Airbus A350-1000 típus megnövelt hatótávolságú verziójával indult a tenderen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.