BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felvennék a versenyt az Amazonnal is

A ma még versenytársként szereplő eMAG és Extreme Digital együttes árbevétele az idén mintegy hetven-nyolcvanmilliárd forint lehet.

Két-három éven belül megduplázódhat az eMAG és az Extreme Digital fúziójával létrejövő vállalat dolgozóinak a száma, és 600-ról 1200-ra emelkedhet – mondta a Világgazdaságnak Catalin Dit, az új cégben 52 százalékos részesedéssel rendelkező eMAG magyarországi ügyvezetője, aki az összeolvadás után a kereskedelmi igazgatói pozíciót tölti majd be. Arra a kérdésre, hogy Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula személyében miért a kisebbségi tulajdonos Extreme Digital adja a majdani vezérigazgatót és pénzügyi igazgatót, Dit azt felelte, hogy a tudásuk és a tapasztalatuk nélkülözhetetlen a közös tervek megvalósításához.

A ma még versenytársként szereplő két társaság együttes árbevétele az idén mintegy 70-80 milliárd forint lehet, az új felállásban azonban néhány éven belül a három-négyszeresére is felkúszhat a forgalom. Az a cél, hogy régiós nagyvállalatként a környező országok piacán az Alibabával, az Amazonnal és az eBayjel is felvegyék a versenyt, így rövidesen fontos láncszemmé válhat a cseh, a szlovák, a szlovén és a horvát piac mellett Ausztria és Németország is.

Fotó: MTI – Kallos Bea

Bár az eMAG Romániában saját logisztikai infrastruktúrával rendelkezik, az Extreme Digitallal együtt, budapesti központtal felépítendő társaságnál addig nem feltétlenül gondolkodnak saját futárszolgálat létrehozásában, amíg a szállító partnercégek lépést tudnak tartani a várhatóan dinamikusan növekvő megrendelésszámmal – fejtette ki lapunknak Catalin Dit. A jövő péntekre időzített, még önálló Black Friday során egyébként négy logisztikai partnerrel – MPL, HDT, Express One Hungary és Gebrüder Weiss – dolgozik együtt az eMAG, a cél az, hogy minden megrendelt termék legkésőbb december 7-ig célba érjen.

A webáruház ügyvezetője hangsúlyozta: a fekete péntek alkalmából bő 700 ezer termék leárazásával több mint 3,2 milliárd forintnyi kedvezményt kínálnak a vásárlóknak. Tavaly ezen a napon 2,7 milliószor keresték fel az eMAG oldalát, ebből 1,6 millió egyedi látogató, a vásárlások összértéke pedig meghaladta a 6,8 milliárd forintot. Arra számítanak, hogy az összes mutató megdől az idén.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatják

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.