BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A féldisznó lett a Black Friday slágere

Az eMAG idei Black Friday-én a magyar vásárlók 3,1 millió oldallátogatást, 6,9 milliárd forintos forgalmat generáltak. A november 20-án zajlott fekete pénteken több mint 152 ezer rendelést adtak fel, és több mint 293 ezer terméket vásároltak a magyar felhasználók, akik közül 26 ezren voltak új ügyfelek. Az egyedi ajánlatok közül két gépjárműre és tizenkettő féldisznóra is érkezett rendelés, de a belföldi szállások is népszerűek voltak.

Az idei fekete pénteken összesen 293 314 darab terméket rendeltek meg reggel 7 óra 7 perc és éjfél között, ami mintegy 43 ezerrel több a tavalyi Black Friday eredményeinél. Egy hazai vásárló átlagosan 34 ezer forint értékben adott fel rendelést, a fekete péntek 17 órája alatt pedig összesen 152 602 darab megrendelés érkezett be, amely 6,9 milliárd forintos forgalmat generált az eMAG-nak.

  • Idén a járványhelyzet nyomán a háztartási eszközök és tisztítószerek voltak a Black Friday legnépszerűbb termékei, ezekből több mint 43 ezer darabot rendeltek,
  • míg a játék/baba-mama termékek közel 42 ezres eladott termékkel a második helyre futottak be,
  • a harmadikra pedig a mobil eszközök közel 31 ezer darabos eladással.
  • A leggyorsabban, az indulást követő mindössze 39 másodperc alatt az akciós árú iPhone SE 2020-as modellje fogyott el, amelyből 140 darab állt rendelkezésre. Kétszáz darabos készlettel indult az AMD processzoros, 15,6 colos Lenovo notebook értékesítése, de így is 46 másodperc alatt fogyott el a teljes fekete pénteki készlet.

    A jelentősen leértékelt, 32 colos Star-Light lapostévéből pedig 50 másodperc alatt vették meg mind a 400 darabot a vásárlók. Az egyéb napokon nem elérhető, különleges ajánlatok közül két gépjármű, 12 darab féldisznó, 29 gramm arany, 93 darab egészségügyi szűrés (COVID vagy HPV), illetve 402 éjszakányi belföldi utazást rendeltek meg.

    Fotó: Ben STANSALL / AFP

    Az eMAG fekete pénteki eredményei is jól szemléltetik, hogy a járványhelyzet milyen jelentős lökést adott a magyarországi e-kereskedelemnek:

    közel 26 ezer új internetes vásárló csatlakozott az idei Black Friday-hez, és csaknem minden második rendelést online fizettek ki.

    Az eMAG-gal továbbra is évente egyszer rendezzük meg a Black Friday-t, ami Magyarországon gyakorlatilag az online vásárlás ünnepének számít. Ezen az egy napon olyan kedvezményeket kínálunk, amelyet az év egyéb időszakaiban nem, ez viszont csaknem egy teljes éven át zajló előkészületet igényel – mondta Várkonyi Balázs, az eMAG ügyvezető igazgatója.

    Egy tipikus vásárló átlagosan 10 percet töltött az online áruházban, a látogatók döntő többsége (71 százalék) mobil applikációból intézte a bevásárlást, a vásárlók közel 46 százaléka pedig az online bankkártyás fizetést preferálta. A megrendelt termékek 88 százalékát kérték futáros házhoz szállítással, a maradék 12 százalékot a két budapesti, egy pécsi szaküzlet valamelyikébe, a vállalat saját easybox csomagautomatájába, vagy egyéb átvevőpontra rendelték.

    A Black Friday-es rendelések teljesítését idén december 4-ig vállalja az eMAG, de a rendelések 70 százaléka várhatóan 5 napon belül eljut majd a vásárlókhoz. Idén először az eMAG Black Friday-án megrendelt termékeket személyesen is át lehet venni a vállalat két budapesti, illetve pécsi üzletében, amelyekben a járványhelyzet miatt fokozott biztonsági intézkedésekkel óvják mind a vásárlók, mind a személyzet egészségét.

    A Black Friday legnépszerűbb termékkategóriái eladott darabszám alapján:

    1. Háztartási eszközök és tisztítószerek 43094

    2. Baba-mama termékek és játékok 41676

    3. Mobiltelefon, tablet, okoseszköz 31210

    4. Laptopok és IT termékek 25474

    5. Szépségápolási készülékek és termékek 23127

    6. Háztartási kisgépek 18288

    7. Televíziók és audiorendszerek 16552

    8. Hűtőszekrények és mosógépek 14355

    9. Orvosi eszközök 7595

    10. Divattermékek 4893

    Kelet-Közép-Európa egyik legnagyobb online kereskedője az eMAG. A 18 éve alapított vállalat olyan technológián alapuló szolgáltatásokat vezetett be, amelyek segítenek az ügyfelek számára, hogy időt és pénzt takarítsanak meg. A Marketplace csatornán keresztül a társaság lehetőséget biztosít azoknak a kis- és középvállalkozásoknak, akik szeretnék egy magasabb szintre emelni vállalkozásukat. Az eMAG 2019 márciusában jelentette be, hogy összeolvad a magyarországi e-kereskedelem másik meghatározó szereplőjével, az Extreme Digitallal. A fúzióval egy 600 főt foglalkoztató, 80 milliárd forint feletti nettó árbevételű vállalat jött létre a magyar piacon, a cél ennek a megháromszorozása öt éven belül.

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.