Az IKEA lakberendezési áruház bevétele a tavaszi zárva tartás ellenére is 10 százalékkal nőtt a társaság 2020. augusztus 31-én befejeződött pénzügyi évében. Az online értékesítés iránti igény a duplájára nőtt, ez adta a teljes fogalom 13 százalékát – mondta a Világgazdaságnak Münzner Tímea, az Örs vezér téri IKEA áruházvezető-helyettese.
Az áruházak értékesítése ezen belül nyilvánvalóan esett az említett 47 napos zárva tartás során, amikor csak a házhoz szállítás és a „Kattints és vedd át” szolgáltatás működött.
Az online vásárlások márciusban és májusban voltak a legélénkebbek, és a lendületük az áruházak újranyitása után is megmaradt.
A járvány azonban világszerte problémát okozott a gyártásban és a szállításban, emellett az üzletláncnak a megváltozott vásárlási szokásokra és elvárásokra is reagálnia kellett:
a fenntarthatóságra törekvés során például az IKEA olyan átalakításokat hajt végre, amelyekkel még elérhetőbb, megfizethetőbb és fenntarthatóbb tud lenni.
A járvány miatt nem bocsátott el munkavállalókat a vállalat, sőt, kétszázat fel is vett, már több mint 1600 dolgozója van. A létszámbővítés okát ugyan nem közölték, de vélhetően az erősödő online értékesítésből származó többletfeladatok állnak a háttérben.
Münzner Tímea rámutatott, hogy változik a vásárlók médiafogyasztása is, egyre többen keresnek inspirációt digitális csatornákon az otthonukból, amire szintén reagál a vállalat. Többek között megkezdte online tervezési szolgáltatásának a bevezetését, megújította a weboldalát, és – bár konkrétumot egyelőre nem tudni – újabb digitális megoldásokat tervez.
A svéd anyavállalat néhány hete már közölte, hogy megszűnik a hetvenéves IKEA-katalógus, amelyet egyébként is egyre kevesebben forgattak.
Az IKEA Magyarország januárban még arról számolt be, hogy a 2019. augusztus 31-én zárult pénzügyi évében 20,5 százalékkal, 90,3 milliárd forintra nőtt a forgalma. A három magyarországi áruházának valamelyikét 6,7 millióan keresték fel, és 3,5 millióan vásároltak is.
És bár már januárban is erősödött a vállalat online értékesítése, ám továbbra is kiemelkedő a hagyományos vásárlás szerepe, ezért több mint 1,7 milliárd forintot fordított a cég az áruházai fejlesztésére.
A vállalatnak 2030-ra teljesen át kell állnia a fenntartható működésre, ezért már minden új terméket úgy terveznek, hogy újrafelhasználható, újraértékesíthető, újrahasznosítható legyen.
Ennek egyik lépéseként az IKEA 2020. június 15-én elindította a magyarországi használtbútor-programját, amelyben átveszi a vásárlóktól a használt, de biztonságos és jó állapotú IKEA bútorokat.
Az Ingka csoport 35,2 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi bevételről számolt be a 2020-as pénzügyi évre az előző évi 36,7 milliárd euró után. Az online értékesítés 60 százalékkal nőtt, míg a 2019-es pénzügyi évben 48 százalékkal. Az online forgalmazás a teljes értékesítés 18 százalékát adta, míg egy évvel korábban a 11 százalékát. Az IKEA márkát használó Ingkát Ingvar Kamprad alapította harminc éve. Harminc országban működnek IKEA áruházak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.