Már zajlanak az egyeztetések az LG Electronics Magyar Kereskedelmi Kft.-nél (LG) azokról a lépésekről, amelyeket a dél-koreai anyacég mobiltelefon-piacról való kivonulása von maga után
– erről a Világgazdaság megkeresésére nyilatkozott a magyar társaság. Arra a kérdésre, hogy a fejlemény mennyiben érinti a hazai dolgozókat és milyen átszervezésekkel jár, a vállalat úgy reagált, hogy az LG számára minden munkavállaló fontos, így arra törekednek, hogy a végső döntést minden egyes esetben a lehetőségek maximális figyelembevételével, fair és transzparens módon hozzák meg.
A cég szerint az okostelefon-gyártás leállítása rövid távon csökkentheti bevételét, hosszabb távon ugyanakkor javítja az LG pénzügyi helyzetét.
Azt is kiemelték, hogy vásárlás utáni szolgáltatásokat továbbra is nyújtanak az ügyfeleik számára:
a különböző korábbi termékeiknél ezentúl is kínálnak frissítéseket az operációs rendszerre és a szoftverekre a vonatkozó előírásoknak és az értékesített termékek jótállási feltételeinek megfelelően,
és kérdés esetén az LG hazai ügyfélszolgálata is elérhető marad. Ugyanakkor felhívták a figyelmet, hogy azok a termékek, amelyek a viszonteladóknál rendelkezésre állnak, a készletek erejéig vásárolhatók meg.
Az LG nem részletezte, hogy milyen a penetrációja Magyarországon, ennek kapcsán általánosságban úgy fogalmazott, hogy a hazai mobilüzletág számos sikert tudhatott magáénak, és stabil pozíciót töltött be a piacon. A cég legutóbbi, 2019-es gazdasági beszámolójában ennél bővebben tájékoztatnak a szegmens eredményéről. A mobiltelefon-értékesítés 2016 utolsó negyedévétől 2018 decemberéig szünetelt, majd 2018-ban tért ismét vissza a hatáskörükbe.
„A piacok viszont ez idő alatt változtak, ismét ki kellett őket építeni, de így is komoly árbevételt tudtunk elérni ebben a termékcsoportban, és 2019-ben a mobilüzletág hozzájárulásával az árbevételünk meghaladta a 136 milliárd forintot,
ami csakúgy, mint tavaly, két számjegyű növekedés.” Az LG a belföldi kereskedés mellett reexport-tevékenységet is folytat, elsődlegesen a volt Jugoszlávia területén létrejött államokban. Miközben Magyarországon minden termékcsoport forgalma, beleértve a mobiltelefonét is, növekedéssel zárt az előző évhez képest 2019-ben, az összesített mobileladások már csökkenést mutattak:
a 2018-as 8,13 milliárdról 5,06 milliárdra esett vissza ezeknek a cikkeknek az értékesítése. Ezt a folyamatot az LG úgy kommentálta, hogy a mobiltelefon-üzletág nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A magyar LG számai visszatükrözik a márka mobiltelefonok terén mutatott globális trendjét. Ugyan a piaci részesedésben nem állt rosszul, mégsem ért el profitot, sőt, az elmúlt hat évben 4,5 milliárd dollár veszteséget termelt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.