Bár ez a szám jobb a 2020-asnál, a 2019-estől 7,2 százalékkal elmarad. Az idén eddig a március volt a legerősebb hónap.
Az év első három hónapjában 32 194 új személyautót regisztráltak, másfél százalékkal kevesebbet, mint tavaly, és 6,2 százalékkal kevesebbet a még egy évvel korábbinál.
Márkák szerinti bontásban ismét a Suzuki végzett az első helyen: márciusban 1862 személyautót helyezett forgalomba, ezzel csaknem 15 százalékos volt a piaci részesedése. Mögötte a második a Toyota volt, amely a Suzuki eredményének alig a kétharmadát produkálta: 1226 autót helyezett forgalomba, és 9,86 százalék lett a piaci részesedése. A harmadik helyen a Ford áll 1057 járművel és 8,5 százalékos piaci részesedéssel. Az első negyedévben a Suzuki állt az élen 744 új személyautó forgalomba helyezésével és 14,7 százalékos piaci hányaddal. A Fordra 3119 autó jutott, a Toyotára ennél is bő százzal kevesebb.
Az év szerényen indult, mert mivel
január 1-jétől szigorodtak az uniós szabályok,
sok kereskedő már tavaly december végén forgalomba helyezett olyan járműveket is, amelyeket csak az idén adott át.
Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke korábban a Világgazdaság érdeklődésére kifejtette, hogy az újautó-piac még nem nevezhető egészségesnek, és az idén valószínűleg nem áll még helyre, bár már 10-15 százalékos bővülés várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.