BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így profitál a pandémiából a Vatera

Idén tavasszal jóval több kerti és mezőgazdasági termék talált gazdára az online piactéren, mint a járvány tavalyi kezdetekor, vagy a pandémia előtti évben. Dísznövényekből, palántákból, vetőmagokból és gyümölcsfacsemetékből fogy a legtöbb, de sokan rendelnek kerti gépet, szerszámot is. Tízből kilenc Vaterán eladott borászati termék használt, míg a pálinkafőzéshez szükséges felszerelésből tízből nyolc magyar vásárló új terméket választ.

A Vatera.hu-n március óta másfélszer annyi kerti és mezőgazdasági termék talál gazdára, mint tavaly, a koronavírus-járvány kezdetekor, de még a járvány előtti évnél is mintegy 30 százalékkal nőtt ezek forgalma 2021 tavaszán. Ez valószínűleg nagymértékben köszönhető annak, hogy bár a barkácsáruházak és kertészeket nyitva tartanak, a járványhelyzetben sokan elkerülik a sokszor zsúfolt helyszíneket, és interneten szerzik be a kertben szükséges termékeket.

Bár sokan nem ismerik a lehetőséget,

a szakszerű csomagolás és a szállítás gyorsasága révén nemcsak vetőmagot, hanem élő növényt is gond nélkül lehet rendelni a Vaterán keresztül, a piactéren számos kertészet kínálja növényeit. Az elmúlt másfél hónapban közel negyvenezer darabot adtak el az oldalon.

A legtöbben bokrot vagy sövényt (33 százalék) rendeltek az oldalról, míg a díszfák (24) voltak a második legnépszerűbbek. A harmadik helyre a virágmagok és virághagymák (16 százalék), a negyedikre a gyümölcstermők (14) kerültek az értékesítési darabszámok alapján, az ötödik legnépszerűbbnek pedig az örökzöldek (14) bizonyultak.

A legtöbb online növény-, palánta-, mag- és virághagyma-rendelést Pest megyéből adták fel idén tavasszal – innen érkezett a vásárlások 37 százaléka,

míg a második legtöbb rendelést Jász-Nagykun-Szolnok megyéből (26 százalék) regisztrálták, de a Győr-Moson-Sopron megyei kertészek közül is sokan (13) látták meg a fantáziát az online vásárlásban.

Fotó: Shuttersock

A kerti munkához szükséges gépek forgalma is fellendült: a Vaterán eladott eszközök kicsivel több mint fele (56 százalék) új, a fennmaradó 44 százalék pedig használt, míg a kerti szerszámoknak csupán ötödét veszik használtan. A borászati eszközök, például hordók, szőlőprések esetében a legkelendőbbek a használt termékek, ebben a kategóriában 89 százalékos az arányuk. Érdekes módon a pálinkafőzés eszközei közül az eladott termékek 80 százaléka új, és csak 20 százaléka használt termék. Sokan vásárolnak tartályt, hordót, kannát is használtan, ezeknek csupán 37 százaléka új termék. A szobán kívüli pihenést szolgáló eszközök közül a bográcsok, bográcsállványok, grillsütők, kerti székek, kerti dekorációk fogytak jól március óta a Vatera.hu-n.

A járványhelyzettől függetlenül tavasz elején korábban is a növényeket és kerti szerszámokat keresték a legtöbben a Vaterán, a kerti bútorok, dekorációk, medencék és hasonló kényelmi kiegészítők szezonja egy-két hónappal később várható, de ez az időjárástól is függ. Arra számítunk, hogy a növényekhez hasonlóan ezek forgalma is nagyobb lesz a korábbi éveknél, hiszen az idén is a szokásosnál többen fogják külföldi utazás helyett a nyarat telken, nyaralóban vagy akár az otthoni kertben eltölteni

– mondta el Szanitter Áron, a Vatera vezetője.

Ha az összes kerti és mezőgazdasági termék (növények, szerszámok, gépek, bútorok stb.) együttes forgalmát vizsgáljuk, akkor Bács-Kiskun megyéből érkezett a legtöbb vaterás rendelés március eleje óta, a második legtöbb terméket Baranya megyéből rendelték, és Pest megye csupán a harmadik helyre futott be, ami azt mutatja, hogy az online vásárlás mostanra nem csupán a főváros környéki településeken népszerű.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.