A munkáltatók nem fektetnek be a hibrid munkát végző alkalmazottaik termelékenységét növelő technológiákba, annak ellenére, hogy aggódnak a munkateljesítményük miatt — derül ki a Ricoh Europe szerdán közzétett új tanulmányából.
A koronavírus-járvány több mint 18 hónapja alatt a vállalatok Európa-szerte kénytelenek voltak távmunka-gyakorlatokat bevezetni.
A megkérdezett munkáltatók alig több mint egyharmada (36 százalék) állítja, hogy a vállalatuk biztosította a szükséges eszközöket és technológiát ahhoz, hogy a távmunka során a munkavállalók termelékenysége megmaradjon.
Az új megoldások bevezetésének elmaradása ellenére a munkáltatók többsége (53 százalék) elismeri, hogy a mesterséges intelligenciába és az automatizálásba való befektetés növeli a hibrid munkaközösség termelékenységét. Ezek az eredmények a Ricoh Europe által a múlt hónapban közzétett kutatáson alapulnak, amely kimutatta, hogy a munkáltatók kétharmada (65 százalék) nem bízik teljes mértékben az otthoni munkavégzésben dolgozó munkatársaiban.
A Ricoh Europe megbízásából az Opinion Matters által készített tanulmányban 1500 európai vállalat döntéshozóját kérdezték meg.
Az eredmények azt sugallják, hogy a munkáltatók nem értik, milyen akadályokkal kell szembenézniük alkalmazottaiknak, amelyek gátolják a termelékenységet.
A legtöbb munkáltató (69 százalék) úgy véli, hogy alkalmazottai naponta akár 180 percet is töltenek magas hozzáadott értéket teremtő tevékenységekkel, míg idén márciusban, amikor hasonló kérdést tettek fel a munkavállalóknak, az általuk átlagban adott becslés eredménye mindössze 73 perc volt.
Az olyan technológiákba való befektetés hiánya, amelyek lehetővé teszik a munkavállalók számára, hogy bárhonnan produktívan dolgozzanak, arra utal, hogy a munkáltatók nincsenek megfelelően felkészülve a hibrid munka világának valóságára.
Az európai vezetők több mint fele (54 százalék) úgy véli, hogy a fizikai együttműködés az irodában kritikus fontosságú vállalkozásuk jövőbeli sikere szempontjából.
Ennek ellenére csak 27 százalékuk gondolja úgy, hogy vállalata a következő 12 hónap során visszatér az ötnapos irodai munkahéthez.
David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója szerint:
A munkáltatók egyértelműen nagy hangsúlyt fektetnek a személyes együttműködésre, de meg kell találniuk a kényes egyensúlyt a vállalati kultúra és a csapatszellem fenntartása között is, amelyet gyakran az irodai munka során lehet a legjobban megtapasztalni, valamint a hibrid munka előnyeit kihasználva.
Nicola Downing, a Ricoh Europe COO-ja hozzátette:
A munkáltatóknak szem előtt kell tartaniuk, hogy a hibrid munkamódszerek elfogadása növeli a termelékenységet és elősegíti a lojalitást: a munkavállalók igényeit helyezi a döntéshozatal középpontjába, elkötelezettséget és megértést tanúsít az általuk tapasztalt kihívások iránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.