Bemutatta az Unicredit új stratégiáját az áprilisban kinevezett új vezérigazgató, Andrea Orcel csütörtökön. A tervek szerint a bank a nettó bevételek évi 2 százalékos növekedésére számít a következő években, melyet a tőkekihelyezések optimalizálása mellett a digitális és adat részlegek fejlesztésével kötne össze, ugyanakkor a költségek csökkentése is fontos szerepet kaphat. A bevételeken belül növelnék a díjak mértékét, melyek jelenleg 38 százalékot tesznek ki, míg a 2024-re elérhetik a 40 százalékot. A bank előnyben részesítené a kevésbé tőkeigényes növekedést is.
A költségek csökkentése terén mintegy 1,5 milliárd eurót szeretne a bank megtakarítani, aminek mintegy kétharmadát azonban visszaforgatná az üzletbe. A digitális és adat illetve az üzleti megoldások terén újabb dolgozók felvételét is tervezi a pénzintézet, összesen 3600 új pozíció nyílhat meg. Orcel az elbocsátások kapcsán a folyamatban lévő tárgyalások miatt azonban nem tudott konkrétumokkal szolgálni, de kiemelte, hogy a költségcsökkentés terén nem ez az egyetlen lehetőség. A bank ugyanis számos folyamatot kiszervezett, ezek visszahozása a cégen belülre jelentős megtakarításokat eredményezhet. Hangsúlyozta azt is, hogy
a tervezett profitnövekedés kevesebb mint fele származna csupán a költségek csökkentéséből.
Megerősítette ugyanakkor, hogy az újonnan érkezők mellett elbocsátások is lesznek az átalakulás során.
Az Unicredit csoporthoz 13 helyi bank tartozik, melyek között az együttműködést is javítanák, megtartva a helyi bankok önállóságát, ugyanakkor átvéve azokat a területeket, ahol a központi irányítás méretgazdaságossági előnyökkel jár. Így egységessé válhatnak a beszerzések, a különböző technológiai hátterek közös nevezőre kerülhetnek és a termékfejlesztés is a központba kerülhet.
A változások hatására a bank a részvényesek számára is jó hírekkel tud szolgálni, a tervek szerint 2021 és 2024 között legalább 16 milliárd eurót költ osztalékra és a részvényvisszaszásárlási programjára. Ez a első két év során évi 3,7 milliárd euró lehet, míg a később években a cél eléréséhez szükséges módon növekedhet.
Orcel elmondta azt is, hogy a bank biztosítási partnerei jelenleg egy komplex hálót alkotnak, ezt szeretnék áramvonalasítani olyan módon, hogy két vagy három elsődleges partnerük legyen, akikkel a technológiai integrációt is képesek megvalósítani. Ez lehetővé teszi a bank és partnerei ajánlatainak összekötését a webes felületeken, így egyszerre érhetőek el például a jelzálogra és a lakásbiztosításra vonatkozó ajánlatok vagy épp a hitel és az utasbiztosítás.
A vezérigazgató a vagyonkezelési üzletág kapcsán kiemelte, hogy
a bank és fő partnere, az Amundi közötti kapcsolat szoros, ezen nem is terveznek változtatni.
A Monte dei Paschi felvásárlása végül lekerült a napirendről, a bank nem feltétlenül tervez a közeljövőben felvásárlást, erre csak abban az esetben kerülhet sor, ha a célpont stratégiailag illeszkedik a bank víziójába, erősíti a franchise-t és segíti a 10 százalékos sajáttőke-arányos megtérülés céljának elérését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.