A karácsony után a húsvét a második legnagyobb forgalmú időszak az élelmiszer-kiskereskedelemben, a vásárlói rohamot azonban nagyban meghatározza az ünnepi nyitva tartás
– derült ki a VG körképéből. Az áruházak nagypénteken, húsvétvasárnap és húsvéthétfőn zárva lesznek, a megszokott nyitvatartási rend szerint jövő keddtől várják a vásárlókat.
A SPAR Magyarország az idén is széles árukínálattal várja a húsvéti időszakot, s jelentős forgalomnövekedésre számít az ünnep előtt, nemcsak a hagyományos üzletekben, hanem az elektronikus csatornában is. Az utóbbit erősítheti a vállalatnál, hogy az online shop kiszállítása és az átvételi helyek nyitva tartása a normál időszakban megszokottak szerint alakul. A SPAR szerint a legnagyobb forgalom közvetlenül az ünnep előtti napokon érzékelhető, jellemzően szerdán és csütörtökön.
A Tescónál hangsúlyozták: jellemzően a húsvét előtti héten keddtől szombatig látnak kimagasló forgalmat. Közölték: tavaly a húsvét előtti héten átlagosan több mint 15 ezer forintot költöttek vásárlóik az áruházakban. Online ennél valamivel magasabb, 20 ezer forint körüli volt az átlagköltés húsvét előtt.
Húsvét hetében a Lidl már a szerdai akcióváltásnak köszönhetően élénk kereslettel számol, amely várhatóan csütörtökön lesz a legerősebb, illetve a kétnapos zárva tartás miatt szombaton is nagyobb roham várható, mint az megszokott. Az elmúlt évhez képest az idén később lesz a húsvét, ezért az áprilisi hónapra magasabb árbevétellel kalkulálnak az előző év azonos időszakához képest – közölte a VG-vel a német hátterű diszkontlánc hazai leányvállalata.
Az áruházlánc tapasztalatai alapján elmondható, hogy a vásárlók a kedvező ár-érték arányú termékeket részesítik előnyben, de megfigyelhető az is, hogy az ünnepek alkalmával gyakrabban válogatnak a magasabb minőségű és értékű termékek között, így a sajátmárkás prémium termékek széles kínálata is ebben az időszakban érhető el.
Mivel a húsvét leginkább a tradicionális friss termékekről szól, a legerősebb időszak hétfő és csütörtök közé esik, de szombaton is sok vásárlóra számítunk
– jelezték lapunknak az Auchannál. Ha a hipermarketekben az ünnep előtti két hetet és egy olyan kosarat nézünk, amelyben a tradicionális húsvéti élelmiszerek mellett megtalálhatók a dekorációk és a játékok is, akkor körülbelül 25 ezer forintot költenek a vásárlók mind az online, mind pedig az offline térben – tették hozzá. A társaságnál azt tapasztalják, hogy az ünnepekkor az emberek szeretnek ellátogatni az üzletekbe és maguk végzik a bevásárlást, mivel ilyenkor inspirálódnak is a választékból.
Az idei húsvét kedvező időszakra esik, hiszen a fizetések után lesz az ünnep
– erre már a CBA-nál hívták fel a figyelmet. A felkészülés fázisait tekintve azt várják, hogy a hosszabban eltartható termék után fut csak fel a frissáruk iránti kereslet. Az online térben is megélénkül ilyenkor a forgalom, nagyjából 20-30 százalékkal nagyobbak ilyenkor a kosarak, de jóval többen is vásárolnak a normál időszakhoz képest.
A Penny Marketnél megállapították, hogy az ünnepi forgalom – mint minden húsvét alkalmával – az utolsó pillanatban keletkezik. Az idén ezt azt jelenti, hogy szerdán-csütörtökön, illetve szombaton várható a legnagyobb vásárlói aktivitás. Úgy látják a diszkontláncnál, hogy a húsvét alapvetően a friss termékekről szól, amit a vásárló offline módon, azaz az üzletben szeret megvásárolni, mert látni, érezni akarja a frissességet. A friss termékek iránti bizalma továbbra is a hagyományos kereskedelem felé irányul szemben az online csatornákkal. A húsvét ugyanakkor ünnep, a három-négynapos kiszakadás a mindennapi rohanásból, alapvetően élelmiszerrel való kényeztetés is, ami az e-kereskedelemben is lecsapódik, így nagyjából 9-15 százalékos kosárnövekedésre lehet számítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.