Április közepén hatalmas fordulat történt a cég életében, miután lapvilágot látott a cseppet sem pozitív első negyedéves jelentése.
A vállalat elveszítette 200 ezer előfizetőjét és azt is közölte, hogy további 2 millió távozására számít az idei évben.
Jönnek a reklámok a reklámmentességet a zászlajára tűző NetflixreA világ legnépszerűbb streamingplatformja az idei első negyedévben 200 ezer felhasználót veszített, a menedzsment pedig további 2 millió távozó ügyfélre számít az idén. |
A vállalat tavaly novemberben még 308 milliárd dollárt ért, azóta viszont 100 milliárd dolláros szintig csökkent az értéke
— erről többek között a Bloomberg is beszámolt.
A Netflix ugyan úttörőnek számított a streaming-platformok között, hiszen elsőként karolta fel ezt a formátumot, amikor felhagyott a postai DVD küldő szolgáltatásával. A sikerét viszont a konkurens cégek elkezdték leutánozni, így ma már számos platform versenyez az előfizetők kegyeiért.
A romló adatokkal szemben már fel is vázolt két forgatókönyvet a vállalat, amivel igyekeztek megnyugtatni a befektetőket. Ezek a reklámmentesség elengedése, illetve a jelszómegosztás monetizálása.
Az IGN Hungary cikkében megpróbálta felvázolni a streaming-szolgáltató jelenlegi helyzetének okait.
A vállalat 200 ezres ügyfél csökkenése mögött valóban az orosz piacról történő kivonulás áll. Az Ukrajnában dúló háború miatt a Netflix hátat fordított Oroszországnak, ezzel pedig 700 ezer előfizetőjétől kellett búcsút vennie. Vagyis, ha nem lett volna a háború, akkor 500 ezres növekedést mutathatott volna a vállalat, de azt látni kell, hogy
ez még így is bőségesen elmarad a cég 2,5 milliós növekedési előrejelzésétől.
Sokan hangoztatják azt, hogy az előfizetőknek elegük van a Netflixen látható vélelmezett LMBTQ-lobbiból. Az tény, hogy a vállalat a produkcióiban sokkal nagyobb teret enged a különböző etnikumú vagy szexuális orientációjú karaktereknek, de az Antenna felmérése szerint
az ilyen tematikájuk sorozatoknak és filmeknek a megjelenése nem okozott kiugró csökkenést az előfizető számban.
Grafikonjukon az látható, hogy az egyes áremelések esetében mondták le a legtöbben a szolgáltatást, illetve volt egy nagyobb kivonulás a botrányoktól hangos Cuties bemutatója után.
A felvetett kérdés megválaszolásához valószínűleg közelebb áll az a tény, hogy rengeteg szolgáltató van már a piacon, a tartalmak pedig egyre jobban szétszóródnak. Lassan 3-4 előfizetésre van szükség, hogy nagyjából minden filmhez és sorozathoz hozzáférhessenek az ügyfelek, de erre egyre kevesebben hajlandók.
Az biztos, hogy a legnagyobb csapást a Netflix előfizetői bázisára minden esetben a díjemelés jelentette. Minden drágulás után számottevő lemorzsolódás volt látható. Ráadásul a Netflix jelenleg a legdrágább platform a piacon. Amennyiben ezt párosítjuk azzal, hogy a Disney+ és az HBO Max sokkal frissebb blockbusterekkel tudja magához csábítani a közönséget látható, hogy a Netflix sokkal nagyobb bajban van, mint eddig bármikor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.