Arany, szürke és kék színnel jelzett hitelesítési rendszert fog bevezetni a Twitter – közölte a vállalat tulajdonosa, Elon Musk. A világ leggazdagabb embere egy tweetben közölte, hogy az új ellenőrzési és hitelesítési rendszerben a kormányokat, a vállalatokat és a magánszemélyeket tervezik megkülönböztetni – írta meg a Reuters.
Arany plecsnit kapnak majd a vállalatokhoz tartozó hitelesített fiókok, szürkét a kormányok és kéket a magánszemélyek.
Ez utóbbi kategória a hírességek hivatalos fiókjai számára lesz fontos.
Fájdalmas, de szükséges
– írta Musk. Hozzátette, hogy az előzetes félelmekkel ellentétben a nyolcdolláros hitelesítési rendszer nem úgy fog működni, hogy ezért a pénzért mindenki megkapja majd a hitelesített státuszt a Twitteren, hanem a fiókokat egy manuális ellenőrzésen fogják átfuttatni előtte. Ez biztosítja majd, hogy ne legyen zűrzavar amiatt, hogy egyes felhasználók magukat másnak kiadva okoznak problémát.
Mindenkit visszaenged a Twitterre Elon MuskAz üzletember szavazást írt ki, amelynek eredménye az lett, hogy minden kitiltott kapjon amnesztiát. |
A hitelesítési rendszer már ezen a héten hétfőn újraindult volna Twitter Blue néven, ám ezt végül elhalasztották a felhasználók aggályai miatt. Elon Musk a Twitter bevételeinek növekedését várja a fizetős hitelesítéstől, így biztosítania kell, hogy senki ne használhassa visszaélésszerűen a kék plecsnit.
Az előfizetéses Twitter Blue szolgáltatást november 11-én le kellett kapcsolni, mivel gombamódra szaporodni kezdtek a hamis profilok.
Ekkor Musk visszakapcsoltatta a hitelesítés korábban működő rendszerét. A hamis fiókok között volt egy felhasználó, aki az Eli Lilly and Co. amerikai gyógyszeripari cég nevében hitelesíttette a fiókját a Twitteren, majd azt tweetelte, hogy a cég ingyenessé teszi az inzulint. Ezzel az volt a célja, hogy leértékelje a gyógyszercég részvényeit – erről a Reuters írt.
Az előfizetéses hitelesítési rendszer okozta káosz miatt Musk kénytelen volt meghátrálni, mivel a platform több nagy hirdetője is, például
a General Motors vagy az United Airlines visszavonta a reklámjait a Twitterről.
Musk azt állítja, hogy a közösségi oldal felhasználóinak a száma történelmi csúcson van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.