Folyamatosan növekszik az online bankkártyás fizetések aránya házhoz szállításnál, és egyre többen mentik el a rendszerben a kártyaadataikat. Ha melegétel-házhozszállításról van szó, a legtöbben pizzát rendeltek, az üzletekből pedig leginkább pékárut, tejet és vizet vásároltak otthonra az elmúlt évben – derül ki a foodpanda most közzétett összesítéséből.
Összességében fölényesen vezet a pizza és a hamburger a megkívánt meleg ételek között:
az elmúlt egy év összes melegétel-rendeléseinek 27 százaléka volt pizza, 21 százaléka pedig hamburger.
A magyaros ételek a rendelések 9, míg az amerikai finomságok a 8 százalékát tették ki.
Budapesten rendelésenként átlag 300 forinttal többet költöttek meleg ételre, mint az ország egyéb területein, a fővároson belül pedig a második kerület vacsorarendelései tűntek ki az átlagból.
A „legtöbb megrendelés egy címről” rekord a debreceni egyetemi városrészhez köthető, ahonnan egy év alatt összesen 11 492 rendelés futott be 47 millió forint értékben.
A közel 200 ezres város diáksága leginkább pizzát rendelt, az éttermek közül pedig a Meki volt a sláger. Az egyetemisták rendelésein a vizsgaidőszak nyoma is érzékelhető volt: ekkor ugyanis dupla annyi rendelés érkezett, mint az év más időszakaiban.
A legtöbb rendelést leadó vásárló viszont a fővárosból került ki:
ő 140 sört és 130 rágcsálnivalót rendelt 150 ezer forint értékben egy Panda Marketből. A Panda Marketek választékában egyébként nem a sör a legkeresettebb termék: az elmúlt egy évben a legtöbbször sajtos stanglit, félzsíros tejet, cukormentes kólát, banánt és csirkemellfilét rendeltek a kényelmes bevásárlást választó vásárlók. A platformon elérhető egyéb szupermarketekből pedig zsemlét, tejet, ásványvizet és energiaitalt tettek leggyakrabban az online kosárba.
Az elmúlt egy évben folyamatosan nőtt az online fizetések száma: 2021-hez képest 6 százalékkal, összesen 86 százalékra, a kártyaadatokat pedig a vásárlók 68 százaléka mentette el. A kutatás szerint azok, akik hetente vásárolnak, nagyobb arányban (29 százalék) fizetnek mentett bankkártyával egy-egy weboldalon, mint akik ritkábban rendelnek online (18 százalék).
Folyamatosan növekszik a digitális borravalót adók száma is, csak idén októberben több százezer felhasználó adott legalább egyszer borravalót, átlagosan 200 forint értékben.
A legnagyobb egyszeri jatt 20 ezer forint volt, a leggyorsabb kézbesítés 18 másodpercet vett igénybe: egy gesztenyepüré és egy üdítő repült kevesebb mint fél perc alatt a megrendelőhöz. A legaktívabb futárpartner pedig egy év alatt 998 műszakot, összesen 4735 órát futárkodott, tehát közel minden második óráját kiszállítással töltötte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.