Az IKEA Magyarország a 2022-es pénzügyi évben 130 milliárd forint kiskereskedelmi forgalomról számolt be, ez közel 20 százalékos növekedés az előző évhez képest. Az áruházakban 3,5 millió vásárlót fogadtak, az online vásárlás részesedése pedig 21,6 százalék volt – olvasható a svéd bútorcég közleményében.
Az IKEA Tervezőstúdió nyitását tervezi Debrecenben 2023 első fél évében. Az itt dolgozó munkatársak lakberendezési tanácsadással segítik majd az érdeklődőket, emellett a rendelési folyamat kapcsán is támogatják a vásárlókat.
Az első negyedév során egy új vásárlási folyamatot is bevezetnek, ami a Szkenneld és Vedd nevet kapta. A vásárlók az IKEA-alkalmazás segítségével a vásárlás közben beszkennelhetik a bevásárlókocsiba kerülő termékeket, majd egyszerűen kifizethetik azokat. Ezzel a lehetőséggel elkerülhetik a kasszák előtti sorban állást.
Több digitális fejlesztés is volt az elmúlt évben. Februárban indította el a vállalat a Billie névre keresztelt chatbotszolgáltatást, amely az év minden napján 24 órában támogatja a vásárlókat, míg a nyár során a bevezette az online foglalási lehetőséget a Bútormentő Pontok esetén is.
A pénzügyi év alatt az IKEA átlagosan 98 konyhát és 99 kanapét adott el naponta. A legnagyobb számban eladott termék az ikonikus Frakta táska volt, amelyet a fehér Oftast tányér követett.
Folytatódik a decemberben indult Live Shopping sorozat, amelynek keretében az online felületeken új termékkollekciókat és szezonális ajánlásokat mutatnak be az IKEA munkatársai, többek között a fenntarthatóbb életmód témájában.
A cég közlése szerint a jövőbeli céljuk, hogy
a házhoz szállítással vásárolt termékek esetén a kiszállítások 25 százaléka elektromos járművekkel történjen. Az IKEA 18 új elektromos járműre vár ebben az évben a csehországi, magyarországi és szlovákiai régióban.
Egy új, megosztott bevásárlólista bevezetésére is készül az IKEA, amely kívánságlistaként is funkcionálhat.
IKEA: a mostani áremelés után újabb jöhetKarácsony előtt figyelmeztetett a brit Retail Gazette, hogy ismét áremelés jöhet az IKEA-ban, noha az előző pénzügyi évben több mint 5 százalékkal nőtt a forgalma. A svéd vállalatcsoport vélhetően az Ukrajnában zajló háború által generált ellátási problémák miatt tavaly világszerte drágított, és több helyen – köztük Magyarországon is – lerövidítette nyitvatartási idejét. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.