Ha minden így marad, Siófokon épülhet meg a Tesla következő supercharger töltője – ezt mutatja az amerikai járműóriás honlapja.
A Supercharger a Tesla gyorstöltő technológiája, amit az elektromos autóihoz épít ki. A hálózat még 2012. szeptember 24-én indult el, tavaly decemberben már több mint 40 ezer töltő üzemelt kis híján 4500 állomáson. Észak-Amerikában 1772, az ázsiai/csendes-óceáni térségben 1801, Európában pedig 897 állomást építettek ki. Magyarországon eddig nyolc épült ki.
A Tesla negyedévente ír ki szavazást arról, hogy hol hozza létre a következő Supercharger töltőhelyét a világon. A három hónapon át zajló voksolást legutóbb 2022 végén a kaliforniai Big Bear Lake nyerte.
Az aktuális szavazáson most pedig Magyarország és Siófok vezet Omán (Muscat) és Florida (Key West) előtt.
Aki fontosnak érzi az ügyet, ezen a linken adhatja le a szavazatát. Érdekes egyébként, hogy több magyar város is előkelő helyen szerepel a pillanatnyi ranglistán: Kecskemét a negyedik, Szombathely az ötödik, Békéscsaba pedig a 12. pozíciót foglalja el.
Ha valóban Magyarország nyeri el az új Supercharger-kvótát, az nem kis dolog, ugyanakkor ennél sokkal többről is szó volt korábban. Néhány éve Magyarország is rajta volt azon a listán, amely alapján Elon Musk cége a soron következő gyárépítését mérlegelte. Akkor végül Németország lett a befutó, de a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) világossá tette, hogy a magyar Tesla-misszó nincs lezárva. Ésik Róbert akkori vezérigazgató arról beszélt a Világgazdaságnak, hogy a cégnek a német gyárépítés mellett
lesz még beruházási döntése Európára vonatkozóan.
Ezért változatlanul arra törekszenek hogy Magyarország ajánlatát megjelenítsék a Teslának, hogy a jövőbeni projektekről is tudjanak érdemben tárgyalni. „Szerintem lehet folytatása ennek a kapcsolatnak, már csak azért is, mert az elmúlt öt évben fontos referenciákat szereztünk a járműipar két legnagyobb megatrendjében: az elektromobilitásban és az önvezető autók területén”– mutatott rá.
A magyar gazdaságnak, amelyben a járműipar nagy súlyt képvisel, az az érdeke, hogy jövőtálló befektetések érkezzenek. A Tesla ilyen, de rajta kívül más, az elektromobilitásban, illetve az akkumulátorgyártásban meghatározó vállalatok is Európát választották. Ha ezeknek a fejlesztéseknek a konkrét helyszíneit vizsgáljuk, az látszik, hogy Magyarország az élvonalban szerepel.
Hogy mennyi esély volt arra 2019-ben, hogy a Tesla Magyarországra jöjjön, az a projekt bizalmas minősítése miatt hivatalosan nem derült ki. De az biztos, hogy a Tesla nem került le a HIPA térképéről. Már pedig a tapasztalatok azt mutatják, hogy ez idővel akár gyümölcsöt teremhet. Elég csak a Jaguar-Land Rover 2015-ös döntését felidézni, amely fájó volt Magyarország számára, de annál nagyobb volt az öröm, amikor a cég három évvel később a kontinentális mérnöki és beszerzési központját Budapestre hozta. Ennek kapcsán Ésik Róbert úgy fogalmazott, hogy a superchargerhálózattal a Tesla már meg is jelent a magyar piacon, a cég stratégiáját és portfólióját nézve pedig további kapcsolódási pontok is elképzelhetők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.