BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Twitter,On,The,Apple
ÜZLETRE HANGOLUNK

Megengedték: megint eláraszthatják a politikai reklámok a Twittert

Elon Musk számos vitatott döntést hozott, mióta átvette a Twitter irányítását. A milliárdos korábban azzal magyarázta a közösségimédia-platform felvásárlását, hogy a Twittert a szólásszabadság zászlóshajójává változtatná. Döntéseivel több fontos vállalati hirdetőt is elriasztott. A pénzügyi jelentésekben szereplő számok javítása érdekében Musk látszólag semmitől nem riad vissza. Visszaengedi a korábban kitiltott politikai reklámokat a Twitterre.

A Twitter kedden bejelentette, hogy visszaengedi a politikai hirdetéseket a közösségimédia-oldalra – írta meg a Reuters. A politikai reklámokra vonatkozó tilalmat 2019-ben vezették be, Elon Musknak azonban mindenképpen pénzt kell teremtenie a Twitterből, így érthető, hogy minden lehetőséggel próbálkozik a milliárdos.

Twitter,On,The,Apple
Fotó: Sutterstock

A cég egy tweet formájában közölte, hogy enyhít a hirdetéspolitikáján az Egyesült Államokban. A céljuk, hogy a reklámok megjelenését a platformon összhangba hozzák a televíziós és rádiós hirdetéspolitikával.

Perekkel hajtanák be a Twitter tartozásait

Elon Musk egyszerűen a cég fizetési kötelezettségeinek figyelmen kívül hagyásával próbálta csökkenteni a költségeket.

A Twitter 2019-ben azért döntött a politikai reklámok kitiltása mellett, mivel a Facebookkal együtt rengeteg kritikát kapott, amiért nem lépett fel a közösségi médiában terjedő téves információkkal szemben a választások előtt. A tiltással a cég el kívánt határolódni az olyan kényes területektől, mint a politika, illetve korlátozták a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos hirdetések terjesztését is.

Véleményünk szerint a politikai üzeneteket a választóknak maguknak kell keresniük, és nem az orruk alá kell tolni őket 

– közölte a Twitter akkori vezérigazgatója, Jack Dorsey, miután kitiltották a politikai reklámokat a platformról.

Elon Musk számára kulcsfontosságú, hogy hirdetőket szerezzen a Twitternek, mivel jócskán megcsappantak a vállalat bevételei a hatalomátvétel óta. Musk több döntése is a vállalati hirdetők távozásához vezetett. Ilyen intézkedés volt Donald Trump visszaengedése a platformra, a Teslánál történt több ezer fős leépítés vagy az elhamarkodott Twitter Blue előfizetési rendszer bevezetése. A Twitter Blue elindításával a hitelesítési jelöléseket nem átvilágításhoz, hanem előfizetéshez kötötte Musk, ami miatt rengeteg hamis profil vásárolt magának hitelesített jelzőt ismert cégek vagy közéleti szereplők nevében. Musk egyébként a szólásszabadságra hivatkozva szinte minden korábban felfüggesztett személyt és csoportot visszaengedett a felületre, így az oltástagadók is újra megjelentek a platformon.

Elon Musk látszólag kétségbeesetten próbálja javítani a vállalat számait. Ennek érdekében még attól sem riad vissza, hogy a társadalmat megosztó politikai reklámokat is ráeressze a felhasználókra.

 

Podcastok

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.