A Raffaello és más édességek gyártója, az olasz Ferrero csoport nettó nyeresége mintegy negyedével esett vissza a 2021–2022-es pénzügyi évben – jelentette a WirtschaftsWoche című német gazdasági lap. A második világháború után, 1946-ban alapított édességgyártó nettó nyeresége 751 millió euróra esett az augusztus 31-én zárult pénzügyi évben.
A kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény 16 százalékkal, mintegy 1,7 milliárd euróra csökkent a jelentés szerint.
A vállalat szóvivője szerint az iparág kihívást jelentő makrogazdasági helyzettel néz szembe, az infláció miatt ugyanis a fogyasztók kevesebbet költenek édességekre. Szerinte ennek ellenére a Ferrero képes volt növekedni, köszönhetően a márkái és üzleti modellje rugalmasságának. Hozzátette: folytatják a beruházásokat, és további növekedésre törekszenek.
A családi vállalkozást nem jegyzik a tőzsdén, és csak részeredményeket szokott közzétenni.
Az egekben a cukor ára a világpiacon – Tovább drágulhatnak az édességek és az üdítőkHatéves csúcsra szökött fel a nyers cukor jegyzése a világ árutőzsdéin a múlt héten – újabb inflációs nyomást generálva ezzel az édesipari termékek és az üdítőitalok piacán. A várakozások szerint ugyan a brazil termés kiemelkedő lesz az idei szezonban, ám erre áprilisig várni kell, addig ki tudja, meddig emelkednek az árak. Mindennek tetejébe az indiai cukoripar egyre inkább átáll az etanolgyártásra – a világszerte megemelkedett üzemanyagárak miatt –, a kínai újranyitás pedig az ázsiai keresletet növeli meg. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.