Meglehetősen biztonsági játékot játszottak idén a Super Bowlon reklámozó cégek, bátor újítások helyett szinte mindenki a múltra helyezte a hangsúlyt. Sok 80-as és 90-es évekbeli filmes klasszikust idéztek meg, ami szakértők szerint egyetlen dolgot jelent: a cégek félnek a jelenre és a jövőre utalni, inkább a kevésbé rizikós és biztonságosnak mondható nosztalgiát választották.
Több médiaelemző szerint ennek az oka az lehetett, hogy így mindenkinek kényelmesebb: a cégek menőbbnek tűnhetnek tőle, a nézőkből pedig kellemes emlékeket hozhatnak elő az ilyen reklámok. Így kerülhetett a képernyőn Alicia Silverstone ismét Cher karakterébe a Spinédzserek című filmből, amellyel ezúttal a japán Rakuten céget reklámozta.
De hasonló érzéseket válthatott ki Ozzy Osbourne és Joan Jett old-school rockkavalkádja is.
A Super Bowlon – amelyet végül fordulatos meccsen a Kansas City Chiefs nyert meg – a nosztalgia mellett a humor is főszereplő volt, az AP elemzése pedig meg is jegyezte, hogy a világjárvány és az ukrajnai háború miatt az emberek már nagyon vágytak egy kis önfeledt kikapcsolódásra, ezt pedig megkapták a reklámokon és a meccsen keresztül.
Az idei Super Bowl-reklámhelyek díja immár rekordra, 7 millió dollárra ugrott 30 másodpercenként, és ha már a cégek hajlandók ennyit áldozni a hirdetésre, igazán meg is adják a módját. Éppen emiatt még az olyan, egyébként egyszerűbb reklámokkal operáló cégek is sztárokat szerződtettek, mint például a Dunkin’ Donuts, amely meglehetősen vicces hirdetést hozott össze a nemrég nyilvánosan civakodó házaspárral, Ben Affleckkel és Jennifer Lopezzel.
Will Ferrel a humort és a nosztalgiát is jól elkapta a GMC új elektromos autóját és a Netflixet kvázi egyszerre reklámozó szösszenetében.
Betalált sokaknál a Breaking Bad című sorozat sztárjait újra összehozó chipsreklám, a Popcorners poénja is.
Ben Stiller és Steve Martin pepsis civódása is a viccesebb reklámok közé tartozott, bár ebből több külön verzió is készült, amelyek közül nem mind lett humoros.
Hiába tűnt fel több reklámban is, inkább unalmasnak volt nevezhető Serena Williams, aki egyik hirdetésében még Al Pacino legendás öltözői lelkesítő beszédét is megidézte a Minden héten háború című filmből. Igaz, itt jóval erőtlenebb hatást ért el, különösen, hogy az óriási szavak mögött végül nincs más, csak egy italreklám.
John Travolta és a Dokik című vígjátéksorozat egykori sztárjainak T-Mobile-t reklámozó Grease-felidézése szintén hajaz a nosztalgiára és a humorra, de itt a kevesebb több elv jobb lett volna: végül csak legyint rá az ember, meg is unja az énekelgetést a reklám végére.
A legsemmitmondóbb reklám pedig egyértelműen Maya Rudolphé és az M&M’s-é volt. Ennél valószínűleg a cég vezetői is érezték, hogy kevés, emiatt nem is vállalták a 30 másodpercet, mert az valószínűleg már túl drága lett volna. Mindössze 15 másodperc, de ez is bőven sok.
A Super Bowl idei legnagyobb vesztesei egyébként leginkább a kriptopénzekkel kereskedő cégek voltak, amelyek az elmúlt években még dominálták a hirdetéseket, ám idén már szinte teljesen eltűntek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.