Költséglefaragási kampánya részeként lapátra tette a Disney a Marvel Entertainment elnök-vezérigazgatóját, Isaac Perlmuttert, aki arról volt nevezetes, hogy gyakran kardoskodott a költséglefaragások mellett, többek közt a tulajdonos Disney háza táján is.
A 80 éves, széles körben csak Ike néven ismert Perlmutterrel telefonon közölték két Disney-vezető szerint – akiket a The New York Times név nélkül idézett –, hogy cégét más Disney-egységekbe olvasztják bele. Vele magával nem tudott kapcsolatba lépni a lap.
A Disney Entertainmenthez tartozó Marvel elsősorban olyan fogyasztói termékek eladásával foglalkozik, mint a Marvel-képregények, és nem azonos a filmgyártó Marvel Stúdiókkal. Perlmutter régi motoros a Marvel Entertainmentnél, amelyet 2009-ben vásárolt meg a The Walt Disney Company 4 milliárd dollárért, és amely az átszervezése előtt még filmekkel is foglalkozott.
Az anyacég, a Disney hétfőn kezdte meg hétezer alkalmazottja – ez teljes globális stábjának a 4 százaléka – elbocsátását, mert 5,5 milliárd dollárt kíván megtakarítani, hogy javíthassa pénzügyi eredményeit, és megvalósíthassa a streamingüzletre építő növekedési stratégiáját.
Ike többek közt olyan történetekről volt híres, mint amikor a Vasember forgatásán 2008-ban egy akciójelenetnél ahhoz ragaszkodott, hogy a forgatókönyvben szereplő tíz Humvee helyett csak hármat használjanak – írta a The Wall Street Journal. A Disney-vezérigazgató Robert Igerrel híresen sokat civakodott stúdióügyekben.
Az elmúlt időkben még inkább tüske volt a köröm alatt. Augusztus és november között a nyilvános információk szerint összesen hat alkalommal próbálta bejuttatni barátját, Nelson Peltz aktivista befektetőt a Disney igazgatótanácsába.
Amikor visszautasították, Peltz maga kezdett kampányba, azt ígérve, hogy a Disney-nél költségeket faragna le, és újjávarázsolná a streamingüzletágat. Februárban adta fel, amikor Iger kiadáscsökkentéseket jelentett be, és a valószínű visszatérést az osztalékfizetéshez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.