A Volkswagen dolgozói az amerikai Chattanooga városában benyújtották azt a dokumentumot, amely lehetővé tenné, hogy csatlakozzanak az autóipari szakszervezethez, a UAW-hoz, miután többségük a szakszervezetbe lépés mellett van.
Ez az első szakszervezeti választás a UAW történetében, mióta a szervezet elkezdte kampányát azért, hogy megszervezze a dolgozókat azokban az autógyárakban is, ahol nincs elismert szakszervezeti képviselet. Esélyeiket javítja, hogy tavaly a UAW remek eredményeket ért el a három nagy amerikai autógyártóval, a Forddal, a GM-mel és a Stellantisszal szemben a lejáró kollektív szerződések újratárgyalásakor. A sikerhez az is kellett, hogy a UAW dolgozói sztrájkba léptek, de nem hagyományos módon, hanem stratégiailag kiválasztott üzemekben. Ez azt is segítette, hogy a sztrájkalap hosszabb ideig kitartson.
A chattanoogai üzem a Volkswagen egyetlen olyan gyára világszerte, ahol nem üzemel szakszervezet a UAW tájékoztatása szerint.
A szakszervezet tisztességtelen magatartás miatt keresetet is benyújtott az autógyártó ellen, mondván, az a szervezési kampány alatt igyekezett keresztbe tenni az erőfeszítéseknek. A Volkswagen tagadja a vádakat.
A UAW már februárban arról számolt be, hogy a gyár négyezer dolgozójának több mint a fele csatlakozna a szakszervezethez. Ugyancsak a múlt hónapban azt is közölték, hogy a Mercedes alabamai üzemében is megvan a többségi támogatás, míg a szintén alabamai Hyundai gyárban és a Toyota Missouriban található üzemében átlépték a 30 százalékos támogatottságot a dolgozók körében.
A UAW februárban bejelentett tervei szerint a következő két évben 40 millió dollárt szánnak az autó- és akkumulátorgyárakban a munkások szakszervezetbe szervezésére – idézi fel a The Guardian.
A korábbi vezetés alatt a UAW már 2014-ben és 2019-ben is közel került ahhoz, hogy győzzön a szakszervezeti szavazáson az üzemben, ám a szakszervezet-ellenes erők közbelépése és agresszív taktikája végül ezt meg tudta akadályozni. Azóta azonban a szakszervezetek támogatottsága jelentősen nőtt az amerikai társadalomban, így azok olyan cégeknél is meg tudtak jelenni, mint a Starbucks vagy a sokáig bevehetetlennek hitt Amazon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.