BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Feszült a helyzet a Volkswagennél, akár gyárakat is bezárhat

Példa nélküli lépésre szánhatja el magát a német VW autógyártó a költségcsökkentés érdekében. A Volkswagen vezetője közölte, hogy elavult két németországi gyár, amelyeket bezárásra ítélhetnek. A vállalat azon is gondolkodik, hogy felrúgja a szakszervezetekkel kötött harmincéves megállapodását a munkaerő megtartásáról. Rendkívül feszült a helyzet az autógyártónál.

A Volkswagen (VW) akár németországi gyárakat is bezár a költségcsökkentés érdekében. A vállalat több milliárd euró megtakarítást szeretne elérni – közölte az autógyártó hétfőn.

Példanélküli tettre szánhatja el magát a Volkswagen.
Példa nélküli tettre szánhatja el magát a Volkswagen / Fotó:  Ronny Hartmann / AFP

A VW egy nagy jármű- és egy alkatrészgyárat is elavultnak gondol Németországban az üzemi tanács szerint, amely „heves ellenállást” ígért az igazgatótanács terveivel szemben.

A Volkswagen ezenfelül felrúghatja a szakszervezetekkel kötött megállapodását az 1994 óta érvényben lévő munkahelyvédelmi programjáról, amely 2029-ig megakadályozza a létszámleépítést. A vállalat azonban arról is biztosított, hogy minden intézkedést megvitat az üzemi tanáccsal.

A helyzet rendkívül feszült, és nem lehet egyszerű költségcsökkentő intézkedésekkel úrrá lenni rajta.

– idézte Thomas Schaefert, a VW márka vezetőjét a Reuters.

A Volkswagen márka az autógyártó eladásainak nagy részét adja, és ez lesz az első a csoport márkái közül, amely költségcsökkentést hajt végre. A csoport célja, hogy tízmilliárd eurót takarítson meg 2026-ig.

A nehéz gazdasági környezet, az új európai versenytársak és a német gazdaság csökkenő versenyképessége miatt az autógyártónak többet kell tennie – magyarázta Oliver Blume, a Volkswagen csoport vezérigazgatója a vezetőségnek.

Ha megvalósul, ez lehet a VW 87 éves története során az első gyárbezárás Németországban – írja a Bloomberg.

A Volkswagen nagyon messzire eltolta az új elektromos autójának a gyártását

A Volkswagen 2030 előtt biztosan nem kezdi el gyártani a Trinity elektromos autót. Eredetileg 2026-ban indult volna a modell gyártása. A konszern nyeresége a második negyedévben négy százalékkal, 3,63 milliárd euróra csökkent, valószínűleg ez állhat a Volkswagen döntése mögött.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.