Hetek óta súlyos fennakadások vannak a Packeta csomagküldő szolgáltatónál – erről a Világgazdaság több olvasói jelzést is kapott. Ezeket megerősítik az internetes fórumokon fellelhető, tucatszám olvasható panaszok.
A Packetáról a közelmúltban annak kapcsán írtunk, hogy létrejött Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózata, miután egyesült a Foxpost és a Packeta. Előbbit vette meg a cseh Packetát is birtokló befektetői konzorcium.
A Foxpost és a Packeta közösen több mint 2700 csomagautomatát és 1800 csomagátvételi pontot üzemeltet Magyarországon. Szeptember elején azt is bejelentették, hogy mindkét vállalat vezetősége megkezdi a fokozatos integrációt annak érdekében, hogy szolgáltatásaikat egységesítsék. A létrejött új, közös szervezet elkötelezett a vállalat hálózatának továbbfejlesztése és bővítése mellett, amely az év végére meghaladja Magyarországon az ötezer átvételi pontot, több mint háromezer csomagautomatával.
Jelenleg azonban teljesen másik arcát mutatja a Packeta és a Foxpost fúziója. „Nekem magyar csomag lassan már két hete nem érkezik meg. Nem tudom, mi történik a Packetánál, de ez mar felháborító” – írta néhány napja az egyik ügyfél a Redditen. Egy másikuk arról számolt be, hogy tizenkét napja adott fel egy csomagot és folyamatosan azt az értesítést kapja, hogy szállítás alatt. „Tragikus, ma már írt a lány, hogy mit tudok a csomagjáról”.
Mások a csomagpontok nyitvatartási idejét is kritizálták. Ezek egybevágnak a Világgazdaság olvasóinak jelzéseivel, amelyek szintén arról szólnak, hogy nem érkeznek meg a csomagok,
a tetejében pedig az ügyfélszolgát sem érhető el.
Ezt lapunk is letesztelte és felemás tapasztalatokat szerzett. Egyrészt többször nem kapcsolt a megadott szám, ha pedig mégis, akkor csak egy mesterségesintelligencia-alapú robot jelentkezett, amely nem tudott felvilágosítással szolgálni.
A Világgazdaság hivatalos sajtómegkeresést is küldött a Packetának. Arra voltunk kíváncsiak, hogy meg tudják-e erősíteni, hogy valóban gondjaik vannak a csomagok kiszállításával. Amennyiben igen, pontosan mi okozza a problémát, a csomagküldés mely területeit érinti és várhatóan meddig áll fönn. Azt is megkérdeztük, hogy mit tehetnek az ügyfelek, akik nem kapják meg a küldeményeiket.
Érdeklődésünkre azt a választ kaptuk, hogy leghamarabb hétfőn tudnak részletes tájékoztatást adni. Amint ez megtörténik, arról beszámolunk. Azt egyébként a Packeta korábban maga is elismerte, hogy az elmúlt időszakban megnövekedett csomagmennyiség új kihívásokat hozott számára, de cselekszik a megoldás érdekében. „Mindemellett azonban elnézést kérünk az esetlegesen felmerült kellemetlenségekért és köszönjük a türelmeteket” – írta a cég közösségi oldalán még szeptember 18-án.
Ezek szerint azóta nem sokat javult a helyzet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.