Ígéretből nincs hiány a Teslánál, a nyárra ígért robotaxit valahol még rejtegetik, a „megfizethető árú” kisautó fejlesztésével sem állhatnak túl jól, meglehet a jövő évi indulás sem a vehető már biztosra. Ehelyett a sorozatos ráncfelvarrásokkal, nagyobb teljesítményű és hatótávú motorokkal próbálja fenntartani az érdeklődést a Tesla korosodó modellpalettája iránt Elon Musk cége.
Ebben a sorozatban most odáig jutottak, hogy jövő évtől sanghaji Gigafactoryjukban megkezdik a hatüléses Model Y crossover gyártását. Ebben az a bizarr, hogy a 2020 óta gyártott Model Y-nak Amerikában már 2021 januárjában kijött a harmadik üléssorral kibővített 7 üléses változata, melyért 2 ezer dolláros felárat kellett fizetni.
Most az 5 és a 7 üléses verzió közé beiktatják a 6 ülésest és egy füst alatt az 5 ülésest is felfrissítik. Utóbbit már az első negyedévtől, előbbit pedig a jövő év végétől fogják gyártani. Mindkét projekt egyéves csúszásban van.
A Reuters úgy tudja, hogy a Tesla már értesítette beszállítóit, hogy készüljenek fel a reményteljes új változat gyártásához, a cég két számjegyű bővülést is elérhetőnek tart a sanghaji gyártósorokon.
Kétségtelen, hogy a pár éve évi egymillió jármű kapacitásúra bővített sanghaji óriásgyárban még vannak rejtett tartalékok, miközben a Tesla már a szomszédos 70 hektáron építi újabb üzemét, melyhez akkumulátorgyár is csatlakozik. A ráncfelvarrás egyébként bevált technika, egy-egy modell életében legalább egyszer meglépik a gyártók, hogy a fejlesztésebe fektetett pénzük minél búsásabb formában megtérüljön.
A Tesla a Model 3-asnál végzett tavaly kisebb nagyobb simításokat, és ezzel elérte, hogy Kínában tartani tudja pozícióit a feltörekvő riválisokkal szemben: az idei első félévben 6 százalékkal több kelt el a Sanghajban összeszerelt szedánokból.
Maga az alapmodell első példányait egyébként 2017 júliusában adták át kitartó megrendelőiknek. Addigra már 455 ezren tették le az ezer dolláros foglalót az autóra.
A 6 üléses Model Y kelendőségét nagyban befolyásolja, hogy a riválisok sorra jönnek ki a hasonló méretű, de alacsonyabb áron kínált 7 üléses családi crossoverjeikkel, elég
említeni. Ugyanakkor a Tesla Model Y még most is a legnagyobb darabszámban fogyó autó Kínában, az első félévben 207 800-at adtak el belőle – bár már tapad rá a BYD sikerterméke, a Seagull.
A Tesla idei eladási rekordot állított fel augusztusban, amikor is az előzetes adatok szerint több mint 63 ezer járművet értékesített az országban, 37 százalékkal többet mint júliusban, de elmaradva az egy évvel korábbi 64,7 ezres teljesítménytől. (A piacvezető a BYD 371 ezer járművel.) A cég a megugró eladásokat a kisebb városokban tapasztalt dinamikus forgalombővülésre vezette vissza.
Sokat nyomott a latban, hogy a cég áprilistól ötéves kamatmentes hitelre kezdte árulni autóit,
a szerényebb anyagi lehetőségekkel bíró helyhatóságok és cégeik számára is elérhetővé téve őket. A másik fontos tényező az volt, hogy a Tesla adatgyűjtési módszerét az év elején jogszerűnek minősítették a hatóságok, így az állami szférában is növelhették a forgalmukat. Az év végén újabb fellendülést várnak, akkor lesz elérhető a Tesla teljes körű önvezető szolgáltatása a világ legnagyobb autópiacán.
Európa legfejlettebb elektromosautó-piaca is a Tesla nevétől hangos: a cég Norvégiában 19 százalékos részesedést ért el az újautó-eladásokban. A teljes piacon 11 114 autó kelt el, a villanyautók aránya 94 (!) százalékos volt. Az idén augusztussal bezárólag 87 százalékos volt a villanyautók részesedése az értékesítésben. Mind a mennyiség, mind az arány történelmi rekordot jelent. A Bloomberg adatai szerint
példányban kelt el. A norvég közlekedési szövetség (OFV) várakozásai szerint a zéró emissziós autók 2025-ben már szinte teljesen kiszoríthatják a benzines és dízelautókat a kereskedésekből. Az elektromos átállást gáláns adókedvezményekkel támogatja az oslói kormány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.