A Világgazdaság írta meg elsőként, hogy hosszú ideig csapták be az óvatlan vásárlókat a különféle áloldalalak a Primark nevében. Vásárlásonként a kár a több tízezer forintot is elérte, illetve a megtévesztő oldalak a személyes adatokat is jogtalanul begyűjtötték.
Az első magyarországi Primarkot május végén nyitották meg a budapesti Arena Mallban, és a cég közölte, hogy
a Primark-termékeket kizárólag a budapesti üzletben lehet megvásárolni, online étékesítést harmadik félen keresztül sem indítottak el, illetve a hivatalos magyar oldalon csupán a hazai kínálatot lehet áttekinteni.
Hivatalosan csak Nagy-Britanniában lehet online vásárolni, ennek ellenére még az első budapesti bolt megnyitója előtt is különböző magyar nyelvű webshopokkal találkozhattak az érdeklődők, például a primark-magyarorszag.com vagy a primarkhungary.com nevű oldallal. Többen panaszkodtak, hogy hiába vásároltak ezeken a felületeken, soha nem kapták meg a megvásárolt termékeket. Később törölték az áloldalakat, azonban a korábbi megtévesztő webshopok eltüntetése után újabbak jelentek meg: például
A korábbi áloldalakhoz hasonlóan ezek a csaló oldalalak is webshopként funkcionálnak, ahol felnőtt-, illetve gyermekruhák, kiegészítők között válogathat az óvatlan vásárló.
A felhasználó biztosan csaló webshopon van, ha a felületen minden termék leárazva van meghirdetve, sőt az első rendelés esetén 5 százalékos pluszkedvezményt adnak. Ilyen akciói nincsenek a Primarknak.
Az egyik pórul járt vásárló arról számolt be egy fórumon, hogy a gyerekének vásárolt be 40 ezer forint értékben az egyik áloldalról, de végül egy darab napszemüveget kapott Kínából.
A Primark hangsúlyozza, hogy továbbra sem működtetnek webshopot Magyarországon, és azt tanácsolja a vásárlóknak, hogy ne osszák meg személyes adataikat az interneten ismeretlen harmadik féllel.
Hivatalosan harmadik félen keresztül sem lehet vásárolni Primark-termékeket, noha az eMAG-on vagy a Glami.hu keresőplatformon is több árut kínálnak román cégeken keresztül.
Korábban arról is beszámoltunk, hogy itthon az online csalások elleni védekezés részeként felgyorsítanák a bankok közti információcserét. Egy új jogszabály szerint
a bűncselekmények felderítésében részt kell venniük az online piactereknek is, amelyek intézkednek a csalásokra használt felhasználói fiókok törléséről.
Fontos változás, hogy a nyomozó hatóság ügyészi engedély nélkül kérhet le bizonyos banki és telekommunikációs adatokat, így gyorsabb lesz a személyek azonosításához szükséges adatok gyűjtése.
További tervek között szerepel idén ősszel újabb jogszabályok elfogadása, amelyek a nyomozó hatóságok és a bankok közötti együttműködés megerősítését célozzák. Jelenleg 15 áldozatsegítő központ működik országosan, a jövőben minden megyeszékhelyen terveznek létrehozni ilyeneket, ahol azonnali segítséget nyújtanak az áldozatoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.