Rekordszámú hirdető tervezi, hogy otthagyja az X-re átkeresztelt Twittert, mert aggódnak amiatt, hogy a közösségi médiaplatformot elárasztó szélsőséges tartalmak nem felelnek meg az ő marketingstratégiájuknak. A reklámok távozása újabb csapás Elon Musk számára, aki több mint egy éve kétségbeesetten dolgozik azon, hogy végre nyereségessé tegye a technológiai vállalatot.
A Kantar elemzőcsoport iparági vezetők körében végzett globális felmérése szerint a marketingszakemberek nettó 26 százaléka tervezi, hogy 2025-ben csökkenti az X-re fordított reklámkiadásait, ami a legnagyobb mértékű visszalépés lenne bármelyik nagy globális hirdetési platform esetében.
Musk 2022-es, 44 milliárd dolláros felvásárlása óta a nagy márkák egyre nagyobb számban menekülnek az X-ről, arra hivatkozva, hogy
a vállalkozó a szólásszabadság etikájával összhangban lazította a tartalom moderálását – ez a bevételek csökkenéséhez és a vállalat értékének zuhanásához vezetett.
A Kantar felmérése szerint a hirdetők bizalma a platform iránt az elmúlt évben megingott: a marketingesek mindössze 4 százaléka mondta, hogy az X-en megjelenő hirdetések „márkabiztonságosak”, míg például a Google esetében ez az arány 39 százalék volt.
Komolyra fordult a helyzet Brazíliában: betiltották a Twittert – Elon Musk kiakadtBetiltották Brazíliában az X-et, miután a közösségi platform nem lépett fel eléggé a gyűlöletbeszéd és a hamis hírek terjesztése ellen. Elon Musk a lépést törvénytelennek nevezte, szerinte meg akarják semmisíteni az emberek szabad véleménynyilvánításhoz való jogát. |
Az X szóvivője szerint a márkabiztonsági arány a DoubleVerify és az Integral Ad Science által igazoltan átlagosan 99 százalékos, „amit az is tükröz, hogy a hirdetők többsége növeli az X-be történő befektetését”.
Kiemelte, hogy a Kantar adatai szerint a fogyasztók X iránti hirdetési preferenciája 2022 óta jelentősen nőtt, és hozzátette:
a hirdetők tudják, hogy az X most minden eddiginél erősebb márkabiztonságot, teljesítményt és elemzési képességeket kínál, miközben minden eddiginél magasabb felhasználási szinteket tapasztalnak.
A testület megállapításai valószínűleg tovább fokozzák a feszültséget az X milliárdos tulajdonosa és a reklámipar között, miután Musk a múlt hónapban közölte, hogy beperel egy marketingszakmai szervezetet és olyan hirdetőket, mint az Unilever és a Mars, a platform állítólagos „illegális bojkottja” miatt.
Musknak gyakran ellenséges kapcsolata volt a reklámiparral. A Disney, az IBM és az Apple is a platformot tavaly elhagyó márkák között voltak, aminek hatására Musk egy interjúban a bojkottáló hirdetőket „elküldte a pokolba”.
A reklámszakembereket azonban felbátorította, amikor a milliárdos Linda Yaccarinót nevezte ki az X vezérigazgatói posztjára, amelyet az idei cannes-i reklámfesztiválon egy effektív bájoffenzíva követett.
Musk szerint a vállalatok a szólásszabadság és a szélsőséges tartalmak miatt fordítottak hátat a Twitternek. Valójában azonban a menekülésben közrejátszik a vezetői stílusa is, amely nem ébreszt sok bizalmat a stabilitásra vágyó hirdetőkben
– mondta Gonca Bubani, a Kantar igazgatója a Financial Timesnak.
Felmérésük 27 piacon 18 ezer fogyasztó és több mint ezer vezető marketingszakember megkérdezésén alapult.
A pénzügyi világ óriáscetje – Izzadhatnak a bankok, amelyek Elon Muskkal üzleteltekA Twitter 44 milliárd dolláros felvásárlása fájdalmas volt a hitelezők számára. Elon Musk azonban külön kategória az őt finanszírozó nagybankoknak, egyike a pénzügyi világ óriáscetjeinek. A bankok számára azonban az igazi kérdés az, hogy vajon hosszabb távon keresnek-e pénzt – s ha igen, mennyit – a Muskkal való kapcsolatukból. Még a vele a leghosszabb és legszélesebb körű kapcsolatot ápoló bankárok sem biztos, hogy most határozott igennel tudnának válaszolni. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.