BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Netflix, Squid Game: Unleashed

A Netflix beizzítja a játékgyárát, jönnek az exkluzív tartalmak

A Netflix minden ígérete ellenére 2021 óta nem igazán erőltette meg magát a saját gyártású játékok terén. A cég most fel akarja pörgetni a játékfejlesztéseket, és az ezekért felelős új vezetők is értelmet akarnak adni a rengeteg népszerű licencnek, melyek a Netflix fiókjaiban pihennek.

A Netflix nemrég új vezetőt állított játékfejlesztései élére Alain Tascan személyében, aki most valóban be kívánja izzítani az eddig szunnyadó gépezetet. Tascan most maga mellé vette alelnöknek Jeet Shroffot, aki a Netflix játékportfóliójának egységességére helyezi a hangsúlyt, legyen szó saját fejlesztésű vagy licencelt játékokról. Tuscan és Shroff már korábban együtt dolgoztak az Epic Gamesnél, így valószínűleg nem kettejükön fog múlni a Netflix játékgépezetének beindítása. 

Netflix, Squid Game: Unleashed
A Netflix beizzítja a játékgyárát, jönnek az exkluzív tartalmak / Fotó: YouTube / Netflix (Squid Game: Unleashed | Official Announcement Trailer | Netflix)

A Netflix 2021 óta több mint 100 játékot adott ki, és Shroff kinevezése jelzi, hogy mindegyik játéknak meg kell felelnie a cég színvonalának. Tascan azonban nem csak új embereket hozott a csapatba, hanem leépítéseket is végrehajtott: a múlt héten a játékdivízió több tucatnyi alkalmazottól vált meg. Bár a Netflix három éve fektet be a játékokba, a formátum egyelőre kevés kiugró sikert hozott, bár voltak kivételek, mint például az Oxenfree II és a GTA Trilogy – ezek közül viszont egyik sem a Netflix saját, exkluzív játéka.

Tehát a Netflix még nem rendelkezik azzal a saját játékportfólióval, melyet 2021-ben célkitűzésként fogalmazott meg.

A játékok iránti befektetés a Netflix két új területének egyike, amelyet a társelnök Greg Peters vezet: a második negyedéves jelentés során elmondta, hogy elégedettek a játékok terén elért fejlődéssel, mivel a játékokkal való interakció háromszorosára nőtt 2023-ban. Habár a játékok üzleti hatása jelenleg kicsi, ez a tartalmi befektetések arányában is csekély. A Netflix vezetése azt is hangsúlyozta, hogy a játékok célja az előfizetők megtartása, ezért eddig nem vezettek be reklámokat a játékokban – írja a Business Insider.

Ez a kijelentés viszont azt jelenti, hogy

a Netflix igenis fontolgatja a játékokon belüli reklámozást, ami esetlegesen a játékélmény kárára is válhat,

hiszen senki nem szereti, ha játék közben az arcába ugrik egy hirdetés. Eddig nem sok ilyen példával találkozhattunk, a mobiljátékok piacán viszont népszerű ez a módszer.

A Netflix nemrégiben elkezdte tesztelni, hogy előfizetői közvetlenül a televízióikon is játszhassanak a játékokkal, így nem kell külön mobilalkalmazást letölteniük hozzájuk. Emellett a vállalat népszerű sorozatain alapuló játékokat is tervez kiadni, mint például

  • a Squid Game, 
  • a Stranger Things,
  • a Rebel Moon,

ezzel is erősítve a már meglévő rajongótáboraikat. A Squid Game: Unleashed játék valószínűleg a sorozat második évadának megjelenése körül válik elérhetővé, tehát még idén december végén. 

Ezek a játékok viszont csak a Netflix-előfizetők számára lesznek elérhetőek, a Netflix-alkalmazásokban. A streamingszolgáltató már korábban kiadott játékokat is előfizetéshez kötött, mint például a Stranger Things: 1984-et is, ami egy viszonylag hosszú, pixel grafikás kalandjáték volt és a Stranger Things népszerűségének csúcsán, a második évad megjelenésekor dobták piacra. Ma már viszont elő kell fizetnünk a Netflixre, ha játszani akarunk vele.

Ez a korlátozás pedig sokakat eltántorít, ugyanis más licencelt játékok sincsenek egy konkrét szolgáltatáshoz kötve. Többek szerint a Netflixnek követnie kellene a hagyományos játékkiadási módokat, és elérhetővé kellene tennie játékait mindenki számára.

A Netflix nem mindig korrekt

A streamingszolgáltató már korábban is gondolkozott nagy volumenű játékok fejlesztésében, melyekkel promótálni akarta még meg nem jelent tartalmait. Ilyen lett volna az Evil Genius Games stúdió Rebel Moon játéka is, ami Zack Snyder most már biztosan megbukott, kétrészes sci-fijéhez kapcsolódott volna. A stúdió azonban beperelte a Netflixet, mondván, hogy kihátráltak a szerződésből, annak ellenére, hogy megvásárolták tőlük a film licencét.

A per szerint a játékfejlesztők hatalmas mennyiségű háttéranyagot készítettek a Rebel Moon játékhoz, a Netflix pedig elkobozta tőlük és ezek után mondta fel a szerződést.

A vitát azóta sem sikerült lezárni, a Netflix és Zack Snyder pedig sokat mondón hallgatnak az esetről. Az esetről korábban részletesen beszámolt a Világgazdaság.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.