Jelentősen megugrott a Netflix előfizetések lemondásainak száma azután, hogy a vállalat társalapítója és elnöke, Reed Hastings nyilvánosan támogatta Kamala Harris elnökjelöltségét, és milliókat adományozott kampányának. A lemondások aránya (iparági nyelven churn) majdnem megháromszorozódott az Egyesült Államokban Hastings támogatása után, az Antenna kutatócég szerint. A streamingóriásnak az iparágban a legalacsonyabb a churnaránya.
Az amerikai ügyfelek júliusban magasabb arányban mondták le Netflix-előfizetésüket (2,8 százalék), mint bármely hónapban február óta. Ennek fő oka, hogy a vállalat kivezette a legalacsonyabb árú reklámmentes csomagot. Azonban Hastings támogatása utáni ötnapos időszak különösen szokatlan volt, még júliushoz képest is – írja a Bloomberg.
Hastings, aki hosszú ideje a Demokrata Párt támogatója, július 22-én az X-en tette közzé, hogy támogatja Harrist. Egy nappal később
Hastings elmondta, 7 millió dollárt adományozott egy Harris-párti politikai akciócsoportnak.
Nem sokkal Hastings nyilvános támogatása után Donald Trump hívei arra szólították fel az embereket, hogy mondják le a szolgáltatást. Néhányan képeket posztoltak arról, hogy törölték fiókjaikat, és használták a #CancelNetflix hashtaget is. A vállalat nem kívánt nyilatkozni, és Hastings sem reagált a megkeresésre.
A Netflix lemondásainak megugrása csak néhány napig tartott. Nem volt olyan súlyos, mint a 2020-as reakció, amikor a konzervatívok arra kérték a Netflixet, hogy vegyék le a Cuties című francia filmet, amelyről azt gondolták, hogy kizsákmányolja a gyerekeket. Sokan, akik megtámadták a Netflixet, valójában nem is látták a filmet.
Hastings mindig is elkötelezett volt a közügyek iránt. Oktatási reformon dolgozott, amikor megalapította a Netflixet, és az évek során sok időt és pénzt szentelt a charteriskoláknak. Ahogy gazdagsága növekedett, ő és felesége milliárdokat adományoztak jótékonysági célokra. Korábban kevésbé volt nyilvános a választásokat illetően, de az idei év elején egyértelműen és nyilvánosan felszólalt a hírességek és üzleti vezetők azon kórusának tagjaként, akik arra kérték Joe Bident, hogy lépjen ki az elnöki versenyből.
A Netflix mindig is különválasztotta Hastings adományait és politikai nézeteit a vállalat üzleti tevékenységétől.
A vállalat igyekszik elkerülni, hogy politikai elfogultsággal vádolják, mivel globálisan sokféle nézőt szeretnének elérni. Mint a legtöbb szórakoztatóipari és szilícium-völgyi vállalatnál, a Netflix alkalmazottainak a politikai nézetei többnyire balra hajlanak. A társ-vezérigazgató, Ted Sarandos, Nicole Avanttal, egy volt Obama-kormányzati nagykövettel házas.
Nem kell sok idő, hogy kiderüljön, okozott-e rövid távon nagyobb fájdalmat a Netflixnek ez a vihar. A vállalat október közepén számol be legközelebb pénzügyi eredményeiről.
A Netflix, úgy tűnik, nem tud élni pereskedés nélkül: ezúttal egy indiai filmkészítő ment neki a streamingóriásnak, azt állítva, hogy lemásolták a Szerencse című filmjét, és abból készítették el a Squid Game (Nyerd meg az életed) sikersorozatukat. Az időzítése elég érdekes, ugyanis a perben szereplő sikersorozat, a Squid Game idén december végén végre megkapja a sokak által várt második évadát.
A perben Shah azt is említi, hogy ő 2006-ban írta a film történetét, a Squid Game első forgatókönyve pedig 2009-ben született, amikor a Szerencsét bemutatták a mozikban. Shah a sorozat készítőjét, Hwang Dong-hyukot is személyesen megnevezte a perben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.