Egy Sanghajban élő vállalkozó igencsak meglepődött, amikor a Covid–19 miatt bevezetett karantén első napjától ingyen gourmet ételek és desszertek érkeztek a lakására, a küldők pedig olyan luxuscégek voltak, mint a Louis Vuitton vagy a Cartier. A Reuters által megszólaltatott fiatal nő a lelkes vásárlója ezeknek a márkáknak, a cégek pedig ilyen és ehhez hasonló figyelmességekkel igyekeznek biztosítani VIP ügyfeleik hűségét.
Bár az ajándékok nem nagy értékűek, a vevők értékelik az erőfeszítést, legalábbis a Reutersnak nyilatkozó hölgy szavaiból ez derül ki. Sanghaj lakóira április eleje óta rendkívül szigorú karanténszabályok vonatkoznak, ahol koronavírusos megbetegedést észleltek, ott az emberek nem hagyhatják el a házaikat, egyes környékeket pedig teljesen elzártak a külvilágtól.
Az ott élőknek még az ételvásárlás is gondot okoz, hiszen a szupermarketek bezártak, az ellátási láncok akadoznak. Az állami „mentőcsomagok” pedig a hírek szerint eléggé hektikusan érkeznek, a bennük lévő ételek minősége igen változékony. Ezért sok vállalat maga gondoskodik otthon rekedt dolgozójáról, a tehetősebbeket pedig a luxuscégek mellett a bankok és a luxusszállodák is kényeztetik különböző, házhoz küldött finomságokkal. Mindez nem kerülte el a közösségi média figyelmét sem, és egyre jobban kidomborítja a társadalmi osztályok közötti különbségeket.
Az ajándékok mellett néhány márka online programokkal szórakoztatja a vevőit: a Dior például hétnapos ingyenes prémium-jógatanfolyamot, egy másik luxuscég otthon végezhető arcmasszázs-kezeléseket kínál a neten. A Prada virtuális kulturális klubot tartott, ahova írókat, filmrendezőket, zenészeket hívtak meg, akik többek között filmeket, könyveket ajánlottak a karantén idejére. Bár a Reuters igyekezett megszólaltatni a nagyobb luxuscégeket, sem a Louis Vuitton, sem a Dior, sem a Cartier nem reagált a megkeresésre.
Mivel Kína luxusértékesítéseinek 12 százaléka Sanghajban zajlik, így érhető, hogy a nagy márkák miért csapnak ekkora felhajtást a vevőik körül. Ráadásul egy kényszerű otthonlét során a tehetősebbek hajlamosabbak még több pénzt költeni, a márkák pedig igencsak vigyáznak arra, hogy még véletlenül se pártoljanak el tőlük ezek a vevők.
A luxuscégek nem csupán termékeket, hanem egy életérzést is árulnak, gyakorlatilag érzelmi kapcsolódás jön létre eladó és vevő között – magyarázza a Gusto Luxe digitális marketingcég vezetője, Lily Lu. Ezt a kapcsolatot pedig ápolni kell. Ezek a vásárlók évente több tízezer dollárnak megfelelő jüant költenek a luxuscégek termékeire, bár a VIP cím elnyerésének alsó határa cégenként változik. A globális márkák tehát ilyen módon igyekeznek biztosítani, hogy bár vevőik jelenleg nem vásárolhatnak személyesen, a lezárások után minél hamarabb visszatérjenek az üzletekbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.