Ahogyan azt a Ryanairtől megszokhattuk, közösségi oldalán ismét reagált a legfrissebb és leginkább felkapott témára, most éppen az új brit miniszterelnök kinevezésére. A fapados légitársaság előbb egy repülőjáratra csekkolta be a hatalmon minden idők legkevesebb idejét töltő Liz Trusst, majd leszögezte, nem a sárga-kék gépek hozzák vissza Londonba Boris Johnsont, aki karibi nyaralásáról repült haza, ám végül a britek nagy örömére nem szállt harcba a posztért. Azt is mondhatnánk, hogy a Ryanair vezére igencsak vicces kedvében van – kivéve persze akkor, amikor extraprofitadót kell fizetnie, mert abban a szituációban azonnal elkezdte alpári módon szidni a magyar kormányt Michael O’Leary. A cég vezérigazgatója kedden Rishi Sunak kinevezéséről mondta el a véleményét: örömét fejezte ki, hogy a kormányzás ismét a felnőttek kezébe került.
Ez az a bejegyzés, amelyben a Ryanair leszögezte, nem segíti a négy hónapja egyszer már megbukott miniszterelnököt abban, hogy ismét megpróbáljon hatalomra kerülni.
Liz Truss viszont egy bármelyik városba szóló repülőjegyet kapott a cégtől, miután Londonban már nem volt szükség rá. A Ryanair összefoglalta a búcsúzó miniszterelnök teljesítményét is: a 25 perces forduló – azaz egy repülőgép landolása és felszállása közötti idő – éppen elég volt arra, hogy kitöltse a munkaidejét.
Az egész világot bejárta a Simon Levievről szóló történet, miután a Netflix sorozatot készített belőle. Tény, nehezebb úgy pénzt szerezni, ha az ember módszereit mindenki ismeri, de a híres csalót szeretettel várja a Ryanair a fedélzetén.
Miután mindenki elkezdett arról beszélni, hogy Leonardo DiCaprio sohasem tűr meg maga mellett 25 évnél idősebb barátnőt, a 37 éve alapított ír fapados azt a következtetést vonta le, hogy ezért nem utazik járataival immár 12 éve a filmsztár.
A Ryanairre az is jellemző, hogy nem mindig beszél megfelelő tisztelettel az utasairól, ebben a bejegyzésben például azon élcelődik, hogy a minimális összegért repülők luxusellátást szeretnének a fedélzeten.
A tiszteletlenség legjobb példája maga a vezérigazgató, O’Leary, akinek legkellemetlenebb bejegyzéseit a Telegraph gyűjtötte össze.
A túlsúlyos utasokról
„Senki nem akar kövér ember mellett ülni a fedélzeten. Komolyan, van olyan utasunk, aki nemcsak plusz pénzt kérne a kövérektől, hanem meg is kínozná őket.”
Az italeladásokról
„Ha kevesebb alkoholt vásárolnak, arra kérjük a pilótákat, hogy szimuláljanak egy kis turbulenciát. Gyorsan felpörögnek az eladások.”
A hosszú távú repülőutakról
„A Ryanairt nem érdeklik az atlanti útvonalak, mert a mi gépeinkkel nem lehet teljesíteni a távot, kivéve, ha nagyon erős a hátszél, vagy az utasok úsznak az utolsó órában.”
Az új bázis megnyitásakor
A németek? Cipő és zokni nélkül mászkálnának törött üvegeken az alacsony árakért.
A mosdóhasználati díj bevezetését tervezve
„Egy fontot igazán fizethetnek érte. Sőt, öt fontért oda is viszem őket a mosdóig, és kitörlöm a…”
Az állóhelyekről
„Az emberek azt mondják, baleset esetén meghalnak. De könyörgök, azok is meghalnak, akik ülnek.”
Az ügyfélszolgálat modortalanságáról
„Általános vélemény, hogy az ügyfélnek mindig igaza van, de ez szerintem baromság. Olykor tévednek, és ilyenkor meg is kell mondani nekik.”
A gyakran sztrájkoló és a munkakörülményeket kritizáló alkalmazottakról
„Ha tényleg rosszabb a Ryanairnél dolgozni, mint egy szibériai sóbányában, és én is egy barom vagyok, akkor miért vannak még mindig nálunk? Ha valaki nem elégedett, Isten áldja, mehet, ahova akar.”
Bige Lászlót utánozza a RyanairA fapados légitársaságnak eredetileg szeptember elejéig kellett volna befizetnie az államkasszába 300 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot, amit az extraprofitadó áthárítása miatt kapott. Ezt máig nem tette meg. Az írek ugyanazzal a módszerrel húzzák az időt, mint ahogy a milliárdos nagyvállalkozó a műtrágyakartellben rá kiszabott 11 milliárd forintos büntetés kiegyenlítése kapcsán. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.