Már csak néhány hét, és bemutatják a mozitörténelem legtöbb bevételét termelő filmjének folytatását. Az Avatar: A víz útja című film 13 évvel az első rész után kerül a filmszínházakba, és bár arra nem sok esély van, hogy megelőzze bevételben az első részt, de egy hasonló eredmény összejöhet az alkotóknak.
A legfrissebb hírek szerint ugyanis Kínában is zöld utat kapott a bemutató, márpedig a hatalmas ázsiai piac nélkül az Avatarnak esélye sem lenne profitot termelni. Az első rész világszerte 2,91 milliárd dollárt hozott, amelynek csaknem 10 százaléka, 265 millió dollár jött be a kínai jegyeladásokból – írja a CNBC. Akkor azonban a kínai mozihálózatok nem voltak ennyire fejlettek.
Összehasonlításul:
2009-ben a teljes kínai mozibevétel mindössze 910 millió dollár volt
(azaz az Avatar hozta ennek jelentős részét), egy évtizeddel később, a koronavírus-járvány kitörése előtt viszont ez az összeg már meghaladta a 8 milliárd dollárt. Így James Cameron rendező joggal reménykedhet, hogy új filmje kasszát robbant majd az ázsiai országban.
Milliárdos játszma: megismételheti az Avatar 2. az első rész bombasikerét?James Cameron neve garancia lehet a sikerre, de a koronavírus-járvány miatt megtépázott szakma már nem ugyanaz, mint 13 évvel ezelőtt. |
Ráadásul a kínai mozik ezt a növekedést úgy tudták elérni, hogy közben egyre kevesebb amerikai filmet vetítenek, az elmúlt évtizedben látványosan fejlődött a kínai filmgyártás, már-már hollywoodi szintű alkotásokat tudnak letenni az asztalra.
Cameronnak azért is jó hír a kínai bemutató, mert épp az Egyesült Államokból nem számíthat majd rekorddöntésre.
Az államokban már az első rész sem lett kiugróan nagy siker. Bár világszerte ez a film hozta a legtöbb pénzt, az Egyesült Államokban csak a negyedik helyen tanyázik az örökranglistán, két Marvel-mozi is megelőzte már az elmúlt években.
Padlóra kerültek az amerikai mozik – negyed évszázada nem volt ilyen kevés bevételükA mostani 20 százalékkal múlja alul a tavalyi bevételt, és 52 százalékkal marad el a 2019-es szinttől. |
A Víz útja a hírek szerint mintegy 250 millió dolláros gyártási költséggel készült, bár ezek csak becslések, mert a stúdió nem közölt konkrét számokat. Cameron szerint a második résznek minden idők harmadik vagy negyedik legtöbb bevételét kell termelnie ahhoz, hogy profitot tudjon felmutatni. Ez azt jelenti, hogy legalább kétmilliárd dolláros bevételre van szüksége a filmnek.
A kínai bemutatóval ez nem is elérhetetlen cél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.