Jelentős változás állt be a hazai vállalkozások gazdasági fejlődésben betöltött szerepének megítélésében, a magyarok körében ugyanis a még júliusban mért 51 százalékról idén októberre 60 százalékra nőtt azok aránya, akik elismerik a cégek ez irányú teljesítményét – derül ki az Inspira Research Kft., a Miniszterelnökség megbízásából készített kutatásából. Eszerint legnagyobb mértékben a 40-49 évesek, a budapesti és a községi lakosok esetében figyelhető meg javulás, de a középfokú végzettségűek attitűdje is pozitívan változott e tekintetben.
A Miniszterelnökség három hónapig tartó kampányának köszönhetően a vállalkozásokat pozitívabban ítéli meg a hazai lakosság, mint korábban, nagyobb szerepet tulajdonítva a cégek gazdaságban betöltött szerepének. Nőtt azoknak az aránya is, akik nagyobb mértékben támogatnák adminisztrációs terheik csökkentését. Ugyanakkor a lakosság a fiatalok vállalkozási kedvét negatívabban ítélik meg, mint korábban, ez az érték a korábbi 30-ról 27 százalékra esett vissza.
A hazai vállalkozók megítélésére kialakított szegmensek/klaszterek aránya is változott: a „szociálisan érzékeny vállalkozásbarát” szegmens aránya növekedett (18 százalékról 25 százalékra), míg a ”semleges szkeptikusok” aránya 2 százalékkal a korábbi 27-ről 25 százalékra csökkent .
A vállalkozói magatartásra vonatkozó sztereotípiák esetében – a felmérés szerint – azt lehet látni, hogy a magyarok attitűdje megváltozott. A tipikusan negatív vélekedések (pl.: a vállalkozók korruptak, kihasználják a környezetüket, csak magukra gondolnak, megkerülik a szabályokat) valamelyest visszaszorultak. Eközben a vállalkozók érdemeit hangsúlyozó feltételezések nagyobb megerősítést nyertek.
Végül a kutatás hangsúlyozza, az attitűdök alapján kialakított szegmensek arányának változásaiból azt lehet látni, hogy a magyarok vállalkozókról alkotott képe reálisabb irányba tolódott. Azaz csökkent a vállalkozókat heroizálók aránya, és jelentősen növekedett azok száma, akik átlagemberként gondolnak rájuk (ez az arány 11 százalékról 19 százalékra növekedett). Az erősen negatív szegmens aránya is javult, míg korábban a megkérdezettek 13 százaléka vélekedett negatívan ebben a kérdésben, addig a mostani felmérés szerint ez 8 százalékra csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.