Elkezdődtek az engedélyeztetési eljárások a trieszti kikötő fejlesztéséről, ahol a magyar állam 32 hektár területet szerzett. Garai Péter, az Adria Port Zrt. vezérigazgatója egy szakmai konferencián elmondta, hogy a fejlesztésekhez az olasz fél is hozzájárul uniós forrásokból – írja a Növekedés.hu.
A 32 hektáros földterületet részben két olasz magáncégtől szerezte meg a magyar állam, az adásvételi szerződést még 2019 júliusában megkötötték, de az olasz felek közötti pereskedés és a járvány miatt 2020 végén zárult le a tulajdonszerzés. A földterületből hat hektár terület esik közvetlenül a tengerpartra, hossza 700 méter.
A tengeri kikötő területét a magyar állam részben megvásárolta, részben pedig koncessziót kapott 2076-ig, mivel a tengerpartnak mindig állami tulajdonban kell maradnia.
A tengeri kikötő tervezett forgalma évi 1,5-2,5 millió tonna körül alakulhat, és elérhetők lesznek az Ausztria és Szlovénia felé vezető korridorok.
A fejlesztés egyik fő célja, hogy a magyar exportőr cégeket kedvezőbb helyzetbe hozza: lerövidíthető legyen az ellátási lánc, így rugalmasabban lehessen reagálni az ellátási problémákra.
A trieszti kikötőben létrehozandó modern szolgáltatások megvalósíthatósági terveit a PwC végzi.
Az új kikötő és a közeli raktárkomplexum elsősorban a magyar külkereskedelem rendelkezésére fog állni, a konténereket gyorsvasúti összeköttetéssel juttatják el Magyarországra. Évi 78 ezer konténer, súlyban kifejezve kétmillió tonna áru kezelésére számítanak – mondta el egy korábbi alkalommal Szijjártó Péter külügy- és külgazdasági miniszter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.