BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, hol tart a magyar tengeri kikötő fejlesztése

2026-ban megindulhat a forgalom a kikötőben.

Elkezdődtek az engedélyeztetési eljárások a trieszti kikötő fejlesztéséről, ahol a magyar állam 32 hektár területet szerzett. Garai Péter, az Adria Port Zrt. vezérigazgatója egy szakmai konferencián elmondta, hogy a fejlesztésekhez az olasz fél is hozzájárul uniós forrásokból – írja a Növekedés.hu.

A 32 hektáros földterületet részben két olasz magáncégtől szerezte meg a magyar állam, az adásvételi szerződést még 2019 júliusában megkötötték, de az olasz felek közötti pereskedés és a járvány miatt 2020 végén zárult le a tulajdonszerzés. A földterületből hat hektár terület esik közvetlenül a tengerpartra, hossza 700 méter.

A tengeri kikötő területét a magyar állam részben megvásárolta, részben pedig koncessziót kapott 2076-ig, mivel a tengerpartnak mindig állami tulajdonban kell maradnia. 

A tengeri kikötő tervezett forgalma évi 1,5-2,5 millió tonna körül alakulhat, és elérhetők lesznek az Ausztria és Szlovénia felé vezető korridorok.

A fejlesztés egyik fő célja, hogy a magyar exportőr cégeket kedvezőbb helyzetbe hozza:  lerövidíthető legyen az ellátási lánc, így rugalmasabban lehessen reagálni az ellátási problémákra.

A trieszti kikötőben létrehozandó modern szolgáltatások megvalósíthatósági terveit a PwC végzi.

Az új kikötő és a közeli raktárkomplexum elsősorban a magyar külkereskedelem rendelkezésére fog állni, a konténereket gyorsvasúti összeköttetéssel juttatják el Magyarországra. Évi 78 ezer konténer, súlyban kifejezve kétmillió tonna áru kezelésére számítanak – mondta el egy korábbi alkalommal Szijjártó Péter külügy- és külgazdasági miniszter.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.