Négy évvel ezelőtt a bakelitek voltak a legkelendőbb használt fizikai zenei kiadványok az online piactéren, a 2022-es számok a zenei CD-k előretörését mutatják,
mára toronymagasan ez a legnépszerűbb zenei formátum a Vaterán.
– olvasható az oldal közleményében.
Mindez teljesen ellentétes a globális trendekkel, amelyek a CD hanyatlását és a viniles kiadványok forgalmának növekedését mutatják. A Vaterán 2019-hez képest 60 százalékkal, 2021-hez képest pedig durván hatezerrel több, mintegy 36 ezer zenei CD-vel kapcsolatos tranzakció volt, vinilből viszont 42 százalékkal kevesebb.
A Vatera oldalán 2019-ben és 2020-ban még vinillemezekből fogyott több, a kompaktlemezek 2021 óta lettek újra népszerűbbek. Tavaly tovább erősödött a CD-k előnye: több mint 36 ezer műsoros-CD-tranzakció volt a Vaterán, míg vinilből 42 százalékkal kevesebb talált gazdára a platformon.
Míg a vinilek eladásai 2020, az első pandémiás év óta csökkentek, a kompaktlemezeké azóta is stabilan emelkednek, az előző évhez képest is több mint ötezer darabos növekedést értek el.
Nemcsak a CD-k eladott darabszáma, de az eladásukból származó bevételek is jócskán gyarapodtak: míg 2019-ben éves szinten 36 millió forint körüli összeget generáltak, 2022-ben már több mint 80 milliósat, ami 120 százalékos bővülés.
A Vatera szerint a CD-k újra felfedezése mögött valószínűleg az állhat, hogy még a népszerű streaming-zeneszolgáltatásokon is foghíjasak az előadói életművek, sokszor elérhetetlen egy-egy régebbi, népszerű album, amelyet használt CD-n olcsón be lehet szerezni. Ráadásul a vinillel ellentétben a kompaktlemezt egyszerűen lehet hallgatni a legtöbb autóban, és a kisebb méretű lemezeket könnyebb tárolni, mobilizálni.
Rengeteg bakelitlemez fogyott tavaly, sokkal több, mint CDAz Egyesült Államokban tavaly már darabszámra is több bakelitlemez fogyott, mint CD, amire utoljára 1987-ben volt példa – derül ki a Recording Industry Association of America jelentéséből |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.