A kánikula hatásai az áruházakban is érzékelhetők, a múlt hét második fele óta egyre több ásványvizet, üdítőt, sört és jégkrémet értékesítünk – mondta a Világgazdaságnak Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.
Ásványvízből a normál hőmérsékletű napok forgalmához képest megháromszorozódtak az eladások, emellett jégkrémből mintegy 70 százalékos, a söröknél 40 százalékos, üdítőkből pedig 35 százalékos a többlet.
Az elmúlt évek tapasztalatából kiindulva elmondható: ha tartósan megmarad a hőség, akkor további jelentősebb forgalmi bővülés várható az említett termékkörökben – tette hozzá Fodor Attila.
A nyári hónapokban a magasabb napi átlaghőmérsékletnek köszönhetően nő a folyadékbevitel mértéke is, mindez az ásványvízfogyasztásban is tetten érhető – jelezték lapunknak a Tesco sajtóosztályának munkatársai.
Júniusban, júliusban és augusztusban a korábbi évekhez hasonlóan idén is több mint 50 millió liter ásványvíz eladására számítanak a hipermarketnél.
Ez nagyságrendileg az éves forgalom harmadának felel meg. Kitértek arra is, hogy az értékesítés csaknem kétharmadát a szénsavmentes ásványvíz teszi ki, minden negyedik vásárló választja a szénsavas vizet, illetve 12 százaléknak esik a választása az ízesített változatokra.
Egy-egy nagyon meleg napon akár 15 százalékkal is megugorhat az ásványízforgalom az Auchannál
– közölte a Világgazdasággal Adorján Abigél, a társaság kommunikációs menedzsere. Mint mondta, az eladott ásványvizeik körülbelül 60 százaléka mentes, 40 százaléka savas; ebbe nem tartoznak bele a speciális és gyógyvizek. Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője pedig arról számolt be, hogy egy nyári hónap ásványvízforgalma 60 százalékkal nagyobb, mint egy átlagos hónapé az év többi részében. A kategórián belül idén két számjegyű növekedést várnak a tavaly nyárhoz képest.
Az Extreme Digital szerint az idei nyár forgalmi adatai tökéletesen szemléltetik, hogy miként befolyásolja a szezonalitás a magyarok internetes vásárlásait. Az e-kereskedő hangsúlyozta, hogy a napok óta tartó kánikula nyomán a webáruházban megduplázódtak a klímaberendezések eladásai, míg ventilátorból az elmúlt napokban tízszer annyit rendeltek, mint egy átlagos napon.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.