A J. C. Penney és a Kohl’s szupermarketláncok részvényei 10 százalék feletti zuhanással reagáltak a két társaság kiábrándító első negyedéves eredményeire tegnap a tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben. A hagyományos amerikai áruházláncok egyre nehezebb helyzetbe kerülnek az Amazon és a többi internetes kereskedő előretörése miatt, és nem segít rajtuk az az új trend sem, hogy mind több ismert márkájú terméket – például Nike – már közvetlenül a gyártótól vehetnek meg a tengerentúli vásárlók, persze szintén online csatornán.
A kihívásokra különböző válaszokat adott a Kohl’s és a J. C. Penney.
Az előbbi a népszerű márkák, például a sportfelszerelések árusítására próbál támaszkodni. Nagyobb területeket alakítottak ki a boltokban, ahol a vevők kényelmesebben válogathatnak a már említett Nike vagy az Under Armour termékek közül. A Kohl’s másik ötlete a boltok felosztása és bérbeadása volt élelmiszer-kiskereskedőknek, többek között az Aldinak és a Planet Fitnessnek.
Az elemzők szerint üzleteinek nagyon előnytelen földrajzi elhelyezkedése miatt még rosszabb helyzetben van a J. C. Penney, amelynek áruházai tucatjával húzták le a redőnyt. Az áruházlánc abban bízott, hogy a befolyó vételárból nagyobb üzleti forgalmat ígérő városrészekben telepedhet meg.
A bevételei azonban tovább csökkennek, az első negyedéves vesztesége pedig még az elemzők egyébként eléggé borúlátó előrejelzéseinél is nagyobb volt.
Csökkent a legalább egy éve működő boltok forgalma is, amit a tengerentúlon a kiskereskedelmi szektor egyik legfontosabb mérőszámának tartanak. Ráadásul egyik áruházlánc sem tudott profitálni a rivális, a Sears csődjéből sem.
A teljes cikk a szerdai Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.