Az Extreme Digital és az eMAG hazai leányvállalatának összeolvadását augusztus végén, szeptember elején hagyhatja jóvá leghamarabb a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), de egy kevésbé optimista forgatókönyv szerint az is lehetséges, hogy az év végéig elhúzódik a tranzakció zárása – közölte a Világgazdasággal Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapító ügyvezető igazgatója.
Kifejtette:
az összefonódás bejelentése után a GVH eredetileg harmincnapos, egyszerűsített versenyfelügyeleti eljárást indított, de utóbb átsorolta az ügyet a négy hónapos, teljes körű eljárások közé, mert úgy látta, hogy külön kell vizsgálni a hagyományos és az online kiskereskedelmi piacot, és az utóbbin belül a Magyarországra bejelentett cégeket.
Pedig az Extreme Digitalnak is meg kell küzdenie a külföldi tulajdonú szolgáltatókkal a hazai fogyasztókért, így például az Amazonnal vagy az Alibabával. Ezt bizonyítja, hogy az eNET szerint a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom tavaly megközelítette az ezermilliárd forintot, de ennek alig több, mint felét adták a hazai webshopok.
Ráadásul az Extreme Digital hibrid modelljében egybeforrtak a netes rendelések és a bolti eladások: a webshopban kiválasztott terméket a fogyasztók 16 fizikai üzletben is megvásárolhatják. Ám a belföldön bejegyzett online kereskedőkre szűkítve a kört az eMAG-gal együtt akár 20-25 százalék feletti piaci részesedést is elérhet a fúziós vállalat bizonyos termékkategóriákban. Az új felállásban egyébként 48 százalékos üzletrésszel lenne érdekelt a magyar tulajdonú Extreme Digital.
A teljes cikk a szerdai Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.