Idén júliusban a DataHouse adatai szerint 12 196 import személyautó került hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest 13 százalékos, az áprilisi mélyponthoz képest pedig 61 százalékos növekedést jelent. Ezzel a használtautó-import volumene már csupán 6-7 százalékkal marad el a járvány kitörése előtti szinttől – derül ki a Jóautók.hu legfrissebb közleményéből.
A használtautó-import újbóli élénkülése az előző évi adatok viszonylatában is tetten érhető: 2019 júliusához képest már csupán tíz százalékos a visszaesés, miközben áprilisban és májusban is 40 százalék körüli elmaradást mutattak a statisztikák a 12 hónappal korábbi értékekhez képest.
A hazai autópark másik utánpótlási forrását jelentő újautó-piacon korántsem ilyen jó a helyzet:
a júliusban eladott 12 045 személygépkocsi még mindig 21 százalékkal volt kevesebb, mint tavaly ilyenkor.
Az új autóktól a használt autók felé fordulás logikus következménye a koronavírus által okozott bizonytalanságnak. A vásárlók ebben az időszakban óvatosabban költenek, kisebb hányaduk áldoz a drágábban elérhető új autókra.
Emellett a visszaesésben közrejátszik az is, hogy gyártók tavaszi rendkívüli leállása miatt több márka esetében is megnőtt a már megrendelt új autók szállítási határideje, így számos személygépkocsi a vártnál később kerül forgalomba.
A használt autókra áthelyeződő fókusz azt is jelenti, hogy idén sem várható fordulat a hazai autópark átlagéletkorának alakulásában
– magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. –A korosabb járművek arányának újbóli növekedése miatt a tavalyi 14,4 éves átlagos életkor idén várhatóan tovább növekszik majd, folytatva a 2007 óta tartó, 10,3 évről induló folyamatos öregedési tendenciát.”
A használtautó-import mértéke az idei év első hét hónapjában összesen 77 280 darab volt,
17 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 92 721-es mennyiségnél.
Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 67 725 volt, 25 százalékkal maradva el az egy évvel korábbi 89 833-as értéktől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.