BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tíz résztvevőből kilenc újra borszerdázna!

A Borszerdához csatlakozott éttermek és kereskedők 90 százaléka jövőre is részt kíván venni az akcióban – derült ki az eseményt szervező Magyar Bormarketing Kht. és a Magyar Turizmus Zrt. közös felméréséből.

A szervezők a debütáló esemény résztvevőinek számával is elégedettek, a kérdőívre érkezett válaszok pedig bizonyították: megérte Borszerdázni.

A Borszerda eseményen összesen 437 étterem és borszaküzlet vett részt április 29-én: 142 budapesti, 295 vidéki résztvevője volt az akciónak. Az eseményhez országszerte 377 étterem és 60 borszaküzlet csatlakozott.

A turisztikai régiók tekintetében a Budapest–Közép-Dunavidék szerepelt a legjobban, amely az összes résztvevő 44 százalékát adta, míg a legenyhébb érdeklődés Észak-Alföldön mutatkozott, 5 százalékát adva az összes csatlakozónak.

Ez idáig a Borszerdán részt vevő éttermek és borszaküzletek mintegy fele válaszolt a Magyar Bormarketing Kht. és a Magyar Turizmus Zrt. kérdőívére az eseménnyel kapcsolatban.

A válaszokból kiderül, hogy a csatlakozó éttermek 40 százaléka korábban nem vett részt hasonló jellegű eseményen, így a Torkos Csütörtök akcióban sem.

A válaszadók több mint negyede gondolta úgy, hogy a vendéglátóhelyét, illetve üzletét felkeresők száma április 29-én „jóval kedvezőbben” vagy „kedvezőbben” alakult, mint egy átlagos április végi napon.

A válaszadók negyede a bevétel növekedéséről számolt be, míg 60 százalékuk szerint a bevétel tekintetében nem mutatható ki szignifikáns eltérés – annak ellenére, hogy Borszerdán minden magyar borból és pezsgőből féláron lehetett rendelni, és a főétel mellé ajándék pohárral járt a ház borából.

Jakabbfy László, aki elnyerte az év vendéglőse címet is, a Borszerdára időzítve nyitotta meg új éttermét Tatán. A séf szerint étel bor nélkül nincs meg.

Fontosnak tartom, hogy mindenkinek elérhető áron kínálják a magyar bort – mondta Jakabbfy László. Telt ház miatt csak a válaszadók elenyésző kisebbségénél, 2,5 százalékánál kellett vendéget visszautasítani.

A megkérdezettek 20 százaléka úgy vélte, forgalma várhatóan növekszik a Borszerdát követő napokban, 40 százalékuk szerint pedig az akció hatására bővülni fog vendégkörük.

Nagy sikernek tekintjük, hogy a válaszadók 90 százaléka szívesen venne részt máskor is hasonló akcióban – mondta Szabó Borbála, a Magyar Bormarketing Kht. belföldi programigazgatója.

A Magyar Bormarketing Kht. idén először rendezte meg a Borszerda programot, amely a Nemzeti Bormarketing Program keretében valósult meg.

További siker volt a példátlan nagykereskedői összefogás: a legnagyobb bornagykereskedő cégek is csatlakoztak az április 29-i akcióhoz, és kedvezményt biztosítottak az eseményben részt vevő vendéglátóhelyek számára.

A hat legnagyobb magyar bor-nagykereskedelemmel foglalkozó cég, a Bortársaság, a CorVinum Zrt., az In Vino Veritas Borkereskedés, a Monarchia Matt International, a Raiker Kft. és a Zwack Izabella Borválogatás korábban egyetlen akció mellett sem állt ki közösen.

A Borszerdához a METRO áruházlánc is csatlakozott, és a WSET (Wine and Spirit Education Trust) Nemzetközi Borakadémia Kft. is elkötelezte magát az akció mellett, szakmai támogatást nyújtva az esemény előkészítésében.

A Borszerda kommunikációs partnere az esemény szervezésében a Magyar Turizmus Zrt. volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.