A szervezők a debütáló esemény résztvevőinek számával is elégedettek, a kérdőívre érkezett válaszok pedig bizonyították: megérte Borszerdázni.
A Borszerda eseményen összesen 437 étterem és borszaküzlet vett részt április 29-én: 142 budapesti, 295 vidéki résztvevője volt az akciónak. Az eseményhez országszerte 377 étterem és 60 borszaküzlet csatlakozott.
A turisztikai régiók tekintetében a Budapest–Közép-Dunavidék szerepelt a legjobban, amely az összes résztvevő 44 százalékát adta, míg a legenyhébb érdeklődés Észak-Alföldön mutatkozott, 5 százalékát adva az összes csatlakozónak.
Ez idáig a Borszerdán részt vevő éttermek és borszaküzletek mintegy fele válaszolt a Magyar Bormarketing Kht. és a Magyar Turizmus Zrt. kérdőívére az eseménnyel kapcsolatban.
A válaszokból kiderül, hogy a csatlakozó éttermek 40 százaléka korábban nem vett részt hasonló jellegű eseményen, így a Torkos Csütörtök akcióban sem.
A válaszadók több mint negyede gondolta úgy, hogy a vendéglátóhelyét, illetve üzletét felkeresők száma április 29-én „jóval kedvezőbben” vagy „kedvezőbben” alakult, mint egy átlagos április végi napon.
A válaszadók negyede a bevétel növekedéséről számolt be, míg 60 százalékuk szerint a bevétel tekintetében nem mutatható ki szignifikáns eltérés – annak ellenére, hogy Borszerdán minden magyar borból és pezsgőből féláron lehetett rendelni, és a főétel mellé ajándék pohárral járt a ház borából.
Jakabbfy László, aki elnyerte az év vendéglőse címet is, a Borszerdára időzítve nyitotta meg új éttermét Tatán. A séf szerint étel bor nélkül nincs meg.
Fontosnak tartom, hogy mindenkinek elérhető áron kínálják a magyar bort – mondta Jakabbfy László. Telt ház miatt csak a válaszadók elenyésző kisebbségénél, 2,5 százalékánál kellett vendéget visszautasítani.
A megkérdezettek 20 százaléka úgy vélte, forgalma várhatóan növekszik a Borszerdát követő napokban, 40 százalékuk szerint pedig az akció hatására bővülni fog vendégkörük.
Nagy sikernek tekintjük, hogy a válaszadók 90 százaléka szívesen venne részt máskor is hasonló akcióban – mondta Szabó Borbála, a Magyar Bormarketing Kht. belföldi programigazgatója.
A Magyar Bormarketing Kht. idén először rendezte meg a Borszerda programot, amely a Nemzeti Bormarketing Program keretében valósult meg.
További siker volt a példátlan nagykereskedői összefogás: a legnagyobb bornagykereskedő cégek is csatlakoztak az április 29-i akcióhoz, és kedvezményt biztosítottak az eseményben részt vevő vendéglátóhelyek számára.
A hat legnagyobb magyar bor-nagykereskedelemmel foglalkozó cég, a Bortársaság, a CorVinum Zrt., az In Vino Veritas Borkereskedés, a Monarchia Matt International, a Raiker Kft. és a Zwack Izabella Borválogatás korábban egyetlen akció mellett sem állt ki közösen.
A Borszerdához a METRO áruházlánc is csatlakozott, és a WSET (Wine and Spirit Education Trust) Nemzetközi Borakadémia Kft. is elkötelezte magát az akció mellett, szakmai támogatást nyújtva az esemény előkészítésében.
A Borszerda kommunikációs partnere az esemény szervezésében a Magyar Turizmus Zrt. volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.