BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jobb lesz vigyázni az Y generációval

A XXI. század fiatal pénzügyi szakemberének magabiztos és világos jövőképe van karrierjéről, biztos állás és pénz motiválja – derül ki a világ legnagyobb pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő szakmai szervezete, az ACCA (Accociation of Chartered Certified Accountants) és a világ egyik vezető tanácsadó cége, a Mercer kutatásából.

A kutatás – amit „Y generáció: A potenciál felismerése” (Generation Y: Realising the potential) névvel jegyeztek – rámutat arra, hogy a szakma legifjabb, 1980 után született tagjai dinamikus karrierre és ösztönző munkahelyre vágynak.

A több, mint 3200 választ számláló kutatás a világ 122 országának részvételével az egyik legjelentősebb felmérésnek számít, amely a fiatal korosztály munkavállalásával foglalkozik. Többek között a Santander, a Hays, Aviva, a KPMG, és az Unilever is válaszolt a kérdésekre.

Az eredmények szerint ennek a korosztálynak a jutalmazáson kívül a versenyképesség is mérvadó. Ezenkívül azonban megfelelő munkaszerződést is akarnak: pénzt, optimális munkaidőt, és egy olyan környezetet, mely megbecsüli személyes értékeiket.

Létfontosságú számukra a gyakorlati tanulás: mind a munkáltatók, mind maga az Y generáció a gyakorlati tapasztalásban látják a szükséges pénzügyi ismeretek elsajátításának sikerességét. Ez a generáció a személyes tanulás híve, és sokkal kevésbé bízik az elektronikus tanulásban, mint azt sokan gondolták. A szervezeteknek széleskörű lehetőséget kell biztosítaniuk a gyakorlatra is, hogy hatékonyan alkalmazhassák ezt a generációt.

A munkáltatóknak a szakmai előrejutással kapcsolatos lehetőségeket kell középpontba állítania ahhoz, hogy vonzóvá váljon az Y generáció számára. A felmérés szerint ez a generáció, habár értékeli a munkahelye biztonságát, készen áll elhagyni azt, ha karriervágyai nem teljesülnek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.