Megmentik az álláskeresőket saját maguktól – így kommentálta a hírt a Spiegel. A lap szerint a cégvezetők főleg akkor utasítják el a jelentkezőket, ha a portálokon alkohol-, vagy drogfogyasztásra, a végzettséggel kapcsolatos hazugságokra, vagy rasszista megjegyzésekre akadnak. A CareerBuilder tavalyi felmérése szerint a német cégek gyakran élnek a közösségi oldalak nyújtotta informálódási lehetőséggel: a megkérdezett vállalati vezetők 45 százaléka ellenőrizte az álláskeresők profilját a Facebookon és más portálokon, 35 százalék pedig már elutasított jelentkezőt az így megszerzett adatok alapján.
A Die Welt és a Süddeutsche Zeitung értesülései szerint ennek a gyakorlatnak hamarosan vége szakad, mivel a belügyminisztérium már előkészített egy javaslatot a közösségi portálok ilyen jelleg felhasználásának tiltására. A tiltás vélhetően nem vonatkozik majd az olyan, kifejezetten karrier szempontú közösségi oldalakra, mint a LinkedIn, és a munkáltatók továbbra is rákereshetnek a leendő alkalmazottakra a Google-on.
Az új javaslat egyébként szigorítja az alkalmazottak megfigyelésére vonatkozó szabályokat is, eszerint a vállalatok nem telepíthetnek videókamerákat a mosdókba, pihenő helyiségekbe, és öltözőkbe. Emellett a dolgozók telefonjainak, és e-mailjeinek megfigyelése is csak bizonyos korlátok között lesz megengedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.