A hazai vevők fele olvassa el az élelmiszerek csomagolásán található címkéket, ám alig tíz százaléka van tisztában azzal, hogy mit is olvasott. Az online megkérdezéssel – a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének (FÉSZ) által – májusban készített, a 15 év feletti nőkre reprezentatív kutatás szerint 91 százalékban a nők intézik – egyedül vagy megosztva – a családi nagybevásárlásokat.
A vásárlók 86 százaléka nézi meg a termék szavatosságát, 63 százalékuk számára az ár is előkelő helyen áll.
A címkék információtartalmában a megkérdezettek alig fele bízik meg, mindössze 9 százalékuk érzi úgy, hogy az élelmiszerek címkéi teljes mértékben megbízható információkat nyújtanak, az inkább bizalommal lévők aránya is csak további 32 százalékra tehető.
A felmérés szerint a megkérdezettek 75 százaléka az egészséges, 54 százaléka a megfizethető élelmiszereket részesíti előnyben, a jó minőséget a megkérdezettek 38 százaléka várja el, illetve engedheti meg magának.
A megkérdezett nők 77 százaléka vásárol szupermarketekben, míg 48 százalékuk megfordul hipermarketekben is.
Zöldségért a zöldségeshez 42 százalékuk jár, húsért a henteshez 34 százalékuk, míg mindezekért piacra a nők harmada megy rendszeresen.
A kutatásból az is kiderült, hogy a dietetikus a legnépszerűbb tanácsadó, minden második ember ad a véleményére. A válaszadók 38 százaléka hallgat családtagjai, 24 százaléka pedig tapasztalataira is, ha élelmiszerügyben keres tanácsot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.