Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) azt javasolta, hogy repedésveszély miatt ultrahangos módszerekkel vizsgálják át a legrégebbi Airbus A380-as típusú repülőgépek szárnyait – számolt be a Les Echos című francia napilap kedden.
A németországi székhelyű EASA július 5-én jelezte: úgy értesült, hogy
több régi A380-as szárnyán repedésekre bukkantak.
Az ügynökség rámutatott, hogy ha nem fedezik fel és javítják az ilyen típusú problémákat, az a szárnyak szerkezeti integritásának csökkenéséhez vezethet.
Az ügynökség a kockázat ellenére nem kötelezte az üzemeltetőket arra, hogy a vizsgálat elvégzéséig parkoltassák azt a 25 repülőgépet, amelyek szárnyai 15 évnél öregebbek. Világszerte összesen 234 Airbus A380-as van forgalomban.
Az EASA közölte, hogy utasítását az ellenőrzések elvégzése után továbbiak követhetik.
A toulouse-i székhelyű Airbus aláhúzta, hogy a jelenlegihez hasonló utasítások megszokottnak számítanak a légi közlekedésben, és azt mutatják, hogy jól működik a szabályozás folyamata.
A légi közlekedés a legszigorúbban szabályozott szektorok egyike, és a biztonság mindennél fontosabb a repülésben
– tette hozzá a repülőgépgyártó vállalat.
Nem ez volt az első alkalom, hogy probléma adódott a világ legnagyobb utasszállító repülőgépének számító A380-assal.
Az EASA már 2012-ben is kérte, hogy vizsgálják át a típushoz tartozó közlekedési eszközöket, miután mikrorepedéseket találtak néhány superjumbo szárnyán.
Az Airbus biztosított arról, hogy ezek a hibák nem jelentenek repülésbiztonsági gondot. A vállalat februárban közölte, hogy megrendelések híján leállítja az A380-asok gyártását.
A Der Spiegel című német folyóirat repülőgépenként legalább egymillió euróra (több mint 325 millió forintra) becsülte a vizsgálat és a javítás költségeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.