Külföld helyett a magyar tájakról álmodozik az Y és a Z generáció többsége, ha a nyugdíjas éveikről van szó – derült ki az OTP Nyugdíjpénztár megbízásából készült, reprezentatív Pulzus kutatásból. Az 1997 után született korosztály többsége itthon töltené el az idősebb éveit. Ugyanakkor a generáció negyede számára vonzó a külföldi nyugdíjas évek képe is. Az idősebb Y generáció ennél kevésbé kalandvágyó, mindössze 12 százalékuk szeretne inkább külföldön élni.
Az ismerős magyar környezethez való ragaszkodást a család közelségének fontossága is magyarázhatja. Ezt az is alátámasztja, hogy a kutatásban arra a kérdésre, hogy „Milyen nyugdíjas szeretnél lenni?”, a megkérdezettek több mint fele azt a választ adta, hogy „Olyan, aki a családjának, az unokáinak szenteli az idejének nagy részét”.
Az egyre kitolódó nyugdíjkorhatár és a tíz éve változatlan nyugdíjminimum veszélyeztetheti az anyagi gondoktól és munkától mentes időskori éveket. Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a vidéki ház, nyugodt környezet és a pihenéssel töltött évek azonban nem kell, hogy álmok maradjanak. Az időben megkezdett nyugdíjcélú megtakarítás segítségével kis lépésekkel is megalapozható a többség számára vágyott idilli öregkor
– mondta el Horpácsi Krisztina, az OTP Nyugdíjpénztár főosztályvezetője.
„Az utóbbi időben egyre nő a fiatal belépők aránya a Pénztárnál, azonban még mindig van hova fejlődni. Pénztárunk szeretné megmutatni, hogy az anyagi gondoktól mentes nyugdíjas élet igenis elérhető, ehhez érdemes minél előbb elindítani a Pénztárunk által nyújtott hosszú távú megtakarítási lehetőséget” – tette hozzá.
A kutatás arra is rámutatott, hogy a vidék békés csendjére vágynának a magyarok nyugdíjas korukban. A nagyvárosok zajától távoli magyar vidék lenne a megfelelő lakhely mind az 1997 után, mind pedig a 1980-1996 között született korosztály számára.
A magyarországi nyugdíjaskorra vágyó fiatalok mintegy kétharmada inkább vidéken szeretné élvezni időskori éveit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.