BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Háromszoros áron kelt el egy értékes filmplakátgyűjtemény

A Bradford-gyűjteményként emlegetett eredeti film- és cirkuszi plakátgyűjteményt 64 millió forintot adtak.

A becsült ár háromszorosáért, 165 ezer fontért (64 millió forintért) kelt el a Bradford-gyűjteményként emlegetett eredeti film- és cirkuszi plakátgyűjtemény a hétvégén az angliai Surrey-ben.

A posztereket a bradfordi székhelyű W. E. Berry Ltd. gyártotta a Disney, a Rank, a Universal, a Columbia Pictures, a Paramount és az Ealing filmstúdiók számára az 1920-as évektől.

A gyűjtemény értékét előzetesen 55 ezer fontra (21 millió forintra) tették.

Fotó: EWBANK'S AUCTIONS

A BBC News szerint az árverésen

  • a Fekete lagúna 1954-ben készült plakátját 22 ezer fontért (8,5 millió forintért) vásárolták meg a becsült 2-4 ezer font helyett.
  • A Betörő az albérlőm (1955) plakátját pedig a becsült ár ötszöröséért, 8 ezer fontért (3,1 millió forintért) vitték el.
  • Alfred Hitchcock 1937-es Fiatal és ártatlan című thrillerének poszteréért tízszeres árat, 4400 fontot (1,7 millió forintot) fizetett egy vásárló.
  • Az Ewbank's Aukciósház közleménye szerint a vásárlók között film- és cirkuszrajongók, múzeumok és gyűjtők is voltak. Mint írták: a kézzel festett plakátritkaságok egyedi tervezésük miatt képviseltek különleges értéket a vásárlók számára.

    A bradfordi céget 1888-ban alapították, de filmplakátokat csak az 1920-as évektől terveztek, amikor W. E. Berry kapcsolatba került a Paramount filmstúdióval.

    A cég készítette A tíz parancsolat (1923), a Twist Oliver (1948), a Folytassa a Khyber-szorosban (1968), a Csillagok háborúja (1977) és a Flash Gordon (1980) filmplakátjait. De a Bertram Cirkusz posztereit és vasúttársaságok plakátjait is ők tervezték.

    A vállalatot, amely egykor Anglia három vezető nyomdai cége közé tartozott, pénzügyi veszteségei miatt 2004-ben zárták be.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.