A Falatozz.hu országos ételrendelő portál elkészített egy átfogó összegzést a vírussal kapcsolatos tapasztalatairól. A március közepétől május végéig tartó – koronavírussal és karanténnal fémjelzett – időszakban jól látható, hogy megsínylette a vendéglátás a benti fogyasztás átmeneti megszüntetését.
A március előtt regisztrált éttermek 22 százaléka zárt be a vírus miatt, de ezen vendéglátóegységek kétharmadának sikerült azóta újranyitnia a korlátozások feloldása után.
Emellett 150 százalékkal növekedett az újonnan jelentkező éttermek száma. Sok olyan egység is jelentkezett, hogy szeretne házhoz szállítani a kényszerhelyzet miatt, akik eddig nem vitték ki futárral az ételeiket. Az éttermek talpon maradásának egyetlen záloga az volt – ha nem zártak be pár héttel a kijárási korlátozást követően –, hogy amint a vendégek nem mehettek hozzájuk, akkor ők mentek a vendégekhez. Ez a plusz szolgáltatás azonban úgy tűnik, azóta is bevált, hiszen az újonnan csatlakozott éttermek 10 százaléka szüntette csak meg a kiszállítást annak hírére, hogy ismét be lehet ülni az éttermekbe.
Ám nemcsak a vendéglátás szektor szokásait borította fel a Covid-19, hanem a vendégekét is: a Falatozz.hu-n
a kritikus időszakban az új megrendelők száma 59 százalékkal növekedett.
Rengeteg embernek kellett otthonról dolgoznia, miközben nem volt ideje ebédet készíteni, ráadásul nem mindenki vállalta a kockázatot, amely a boltban való vásárlással járt. Ezzel szemben az érintésmentes ételrendelés biztonságos alternatívát jelentett a vírus idején.
Mivel többet voltak otthon az emberek, és komplett családok kényszerültek hónapokra a négy fal közé, nem meglepő az sem, hogy többet költöttek ételre.
A korlátozások alatt az átlagos kosárérték 12-15 százalékkal nőtt (márciusban februárhoz képest 4,5 százalékos, míg áprilisban már 8 százalékos volt a növekedés). Mindeközben az online fizetések aránya átlag 26 százalékkal emelkedett, vírusbiztonsági okoknak is köszönhetően.
A Falatozz.hu diszpécserei arról számoltak be, hogy sokan olcsó napi menükkel vagy pékáru-szállítással próbáltak boldogulni az átmeneti időszakban. Sőt, akadtak olyan éttermek is, akik kifejezetten „Maradj otthon akcióval” vagy „Karantén menüvel” csalogatták a potenciális megrendelőket.
A nehézségek mindenesetre online szemléletváltással és digitális fejlődéssel is kéz a kézben jártak, miközben új szolgáltatásokkal bővült számos étterem profilja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.