Megnyitották a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi ( BME) 239-dik tanévét. A hazai műszaki felsőoktatás zászlóshajójának nevezte az intézményt Józsa János, a BME rektora.
Hozzátette:
az egyetem a magyar és nemzetköziesített oktatásba is a kiválóságok között szerepel és a tudományos felfedező kutatásban, az innovációban és felfedezésben is.
„Az egyetem jelentősen hozzájárul a magyar ipar és gazdaság fejlettségi szintjének eléréséhet. Idén is mintegy 5 ezer elsős kezdi meg a BME alapképzését, a felvettek átlagpontja 420 pont felett volt” – tette hozzá a rektor.
A legtehetségesebbeknek fontos küldetésként nyitott a pálya a gazdaság mindenféle területein, a BME lehetőséget teremt a hallgatók tehetségének kibontására is – tette hozzá a rektor.
„A tudomány legfőbb mozgató rugója a kíváncsiság, az a sokszor szinte kínzó érzés, hogy a minket érdeklő problémára megtaláljuk a választ„ – mondta Freund Tamás, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke a BME tanévnyitóján. Az Isteni szikra nem a semmiből jön, ehhez nagyon sokat olvasni, tanulni, beszélgetni, amihez az alapokat az egyetem adja majd – tette hozzá az akadémia elnöke. Az MTA-nak mára 11 tudományos osztálya van, a BME karainak száma az idők során nyolcra bővült. A hazai tudományosság e két jeles intézményének fejlődése azt mutatja, hogy a tudomány világában egyre inkább meghatározó a specializáció, fontossá válik a különböző tudományterületek együttműködése a multidiszciplinaritás – mondta az akadémia elnöke.
Szoros együttműködés, egymás gondolkodásának megismerése a kulcs napjainkban egymás tudományágának a megismerésének.
A tudományágat több területén is a mérnöki szaktudásra építenek, ilyen többek között a digitalizáció, az adatok elemzése, a mesterséges intelligencia, és a modern képalkotó diagnosztika területe is, de sokszor mérnöki tudásra van szüksége az orvostudománynak is.
A nemzetgazdaság szempontjából a Műegyetemen folyó kutatások rendkívül fontosak és az MTA elnöke arra biztatta a hallgatókat, hogy ha tehetik próbálják ki milyen külföldön is helyt állni, de utána jöjjenek haza.
A magyar tudományos világ legjobbjait adta a Műegyetem az elmúlt több mint 200 évben- mondta Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Hozzátette:
ez az év más, mint a korábbiak, a Covid-19 új irányba fordította az oktatást is.
A jelenség hosszú távú hatásai még nem ismertek, de ne becsüljük alá, a rövid távú hatások között pedig megemlítette az Európa-szerte növekvő munkanélküliséget és új fogyasztási szokások megjelenését is. A világ tavasz után ismét bezárult, és a járvány az oktatás területén ismét az online oktatás felé tereli a felsőoktatást is, a hallgatók kamatoztassák ennek az előnyeit – üzente a diákoknak a multinacionális cég elnöke.
Adunk és kapunk, ezzel az együttműködési modellel átlagon felüli lehetőséget ad a Siemens a Műegyetem hallgatóiknak. Fontos, hogy a diákok legyenek nyitottak, tanuljanak nyelveket és ismerjék meg minél jobban magukat és a környezetüket, építsenek kapcsolatokat.
Amikor a Műegyetemen tanuló diákok, majd munkába állnak mérnökként, tervezőként, kutatóként, akkor a emberiség szinte minden egyes napját befolyásolják
– mondta Horváth Péter, Nemzeti Pedagógus Kar elnöke.
Példaként említette a közlekedést, az utak építését, a légi közlekedést a hajózást, az épületek, amiket mindennap használunk, és az otthonaik is. Azt javasolta a hallgatóknak keressék az új kihívásokat, és találják meg azokat a dolgokat, amelyekért kitartóan tudnak küzdeni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.