Az UniCredit Bank és a Scale Research kutatása alapján a
30-39 éves generáció 43%-a könnyebben éli meg a második koronavírus-hullámot, mint az elsőt.
Ezt magyarázhatja többek között az, hogy általánosan felkészültebbek, többet tudnak a vírusról, és home office-ban is magabiztosabban dolgoznak. Ezzel szemben a korosztály 19%-a vallja azt, hogy most vált számára nehezebbé a boldogulás.
A harmincasok vegyes érzésekkel élik meg a jelenlegi munkájukat: a generáció negyede csak negatív, míg harmada csak pozitív érzéseket köt a munkájához. A koronavírus a korosztály 58%-ának munkájára volt negatív hatással, közel egynegyedének például csökkent a munkabére. A fővárosban ez az arány magasabb: a dolgozó 30-asok közel egyharmadának csökkentették a munkabérét.
A teljes generációnak csak egy elenyésző hányada veszítette el munkáját a vírus miatt és mindössze 10-ből 1 harmincasnak csökkent a munkaszerződés szerinti munkaideje.
A 30-as generációnak mindössze egyharmada tudott a koronavírus miatt otthonról dolgozni,
mert kétharmaduk jellemzően olyan szektorban dolgozik (pl.: rendezvény- és szórakoztatóipar, vendéglátás, turizmus), ahol nincs mód a home office-ra.
Azok, akiknek volt lehetőségük teljes mértékben átállni az otthoni munkavégzésre, vegyesen ítélik meg annak hatékonyságát. Az otthoni munkavégzés legfontosabb előnyének az utazással megspórolt és a családdal tölthető több időt és a házimunka napközbeni elvégzését tartják. Az otthonról dolgozók 70%-a alkalmanként házimunkát is végez munkaidőben.
A home office hátrányaként a harmincasok azt említik, hogy kevesebb emberrel találkoznak a nap folyamán és ritkábban hagyják el otthonukat. A válaszadók legnagyobb arányban a kollégákkal töltött laza beszélgetéseket és a kimozdulás lehetőségét hiányolják.
A generáció több mint fele – ha tehetné – az irodai és otthoni munkavégzés vegyes lehetőségét választaná a járvány elmúltával. A második hullámot is éppen azért éli meg sok harmincas könnyebben, mert a tavaszi karantén alatti kötelező home office-t ősszel jellemzően az a hibrid megoldás váltotta fel, amelynek során otthonról és az irodában felváltva dolgozhattak.
A többségnek nem okoz gondot, hogy home office-ban meghúzza a határt a munka- és a szabadidő között,
ugyanakkor sokan bevallják, hogy nehéz a munkaidő végét betartani és a teendőket időben befejezni. A férfiaknak a munka és a magánélet elválasztása sokkal inkább sikerül, a nők jellemzően többet túlóráznak a home office során, és nehézség számukra, hogy a gyerekre is figyelniük kell. Érdekesség, hogy azok, akik nem dolgoztak otthonról az elmúlt fél évben, nagyobb arányban jelölik meg a home office hátrányának, hogy otthon vannak velük a gyerekek, mint azok, akik ténylegesen otthonról dolgoztak gyerek mellett.
Az otthonról dolgozó harmincasok a korábban munkába járással töltött időt legnagyobb arányban pihenésre és családdal töltött minőségi időre fordították. A nők a gyerekeikkel és párjukkal töltöttek több időt, a (többségében egyedülálló) férfiaknál pedig a tartalomfogyasztás (podcast, sorozat, film) ugrott meg, összességében tehát a generáció nem nézett új hobbik után. Plusz tevékenységként a 30-asok az olvasást, a kertészkedést, a sorozatnézést és új receptek kipróbálását említik. Az egyedül élők és gyermektelenek esetében szignifikánsan nőtt a podcastok hallgatása, a budapestiek körében pedig a jóga és más mozgásformák kipróbálása.
A válaszadók közel fele nem érzi magát anyagi biztonságban. Szorongásuk egyik oka lehet, hogy 50%-uk csupán 1 hónapig tudná jelenlegi életszínvonalát finanszírozni abban az esetben, ha ő vagy a háztartása elveszítené jövedelmét. Jó hír ugyanakkor, hogy áprilishoz képest most ősszel többen számítanak stabil anyagi helyzetre, és nőtt a jövőbe pozitívan tekintők aránya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.