Már a kozmetikumaink is „okosodnak”: a világ legnagyobb tech kiállításán, a CES-en az Yves Saint Laurent (YSL) okosrúzst, egy Ninu nevű cég pedig okosparfümöt mutatott be. A kiállításon a jövő másféle kozmetikumaiba is bepillantást nyerhettek az érdeklődők, de az említettek már nem a jövőt képviselik. Az idén a koronavírus-járvány miatt online megrendezett eseményen a L’Oréal bemutatta okosrúzsát, amelyet az Yves Saint Laurent márka forgalmaz majd.
A kis eszköz többféle színt tartalmaz, négy színpalettából választhat a felhasználó. A piros, a természetes, a narancs, illetve a pink színcsaládokhoz egyenként három kis tégelynyi ajakrúzs tartozik, ezekből keverhető ki a megfelelő szín, a variációk száma gyakorlatilag végtelen.
A mesterséges intelligencia segítségével a felhasználó a mobiltelefonjával saját magán tesztelheti a színt még a „gyártás” előtt, ami gyakorlatilag egyetlen érintés a kis eszközön.
A 300 dolláros kütyüt egyelőre csak az YSL weboldalán lehet előrendelni, ám a tervek szerint az év végéig a teljes termékskálát piacra dobja a francia kozmetikai cég.
A Ninu cég okosparfümje egyedi ízlésnek megfelelő illatot állít elő a felhasználó iPhone-jának segítségével. Az újratölthető akkumulátorral működő tartó három különböző illatot képes tárolni.
A kísérő applikáció a felhasználó hangulatának detektálásával irányítja, hogy melyik illatkompozíciót fújhassa ki az üvegből. Az összetevők arányainak változtatásával mindenki saját magának is keverhet illatokat.
A Ninu tájékoztatása szerint így több mint egymillió variáns állítható elő. A parfümtartó újrahasznosított üvegből készül, és a cég állítása szerint az illatok esetében teljes mértékben vegán, fenntartható forrásból származó összetevőket használnak. A készüléken már a végső finomhangolásokat végzik, és a gyártó tájékoztatása szerint bár az appon profi parfümőrök javaslatai is elérhetők lesznek, a felhasználók kreatív kedvének nem szabnak majd határokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.